• Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych

Podtytuł Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych
Autor Tomasz Nawrocki
Rok wydania 2012
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 226
59.00 41.30
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-444-0
W książce zaprezentowano w przejrzysty i całościowy sposób metodykę przeprowadzenia syntetycznej oceny innowacyjności produktowej przedsię­biorstw (kryteria oceny, źródła danych, model obliczeniowy) wraz z przedstawieniem jej przykładowego zastosowania w odniesieniu do wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie.




Do podstawowych wyróżników proponowanego w publikacji rozwiązania zaliczyć można przede wszystkim jego:

- kompleksowość - swoim zakresem obejmuje ono zarówno kwestie związane z zasobowym potencjałem innowacyjności produktowej przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w jego rozwój - potencjalna innowacyjność produktowa od strony zasobów i od strony nakładów, jak również z konkretnymi wy­nikami działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w obszarze produktów - rezultatywna (wynikowa) innowacyjność produktowa;

- wymierność - za sprawą oparcia aparatu matematycznego na teorii zbiorów rozmytych możliwe jest, na podstawie kryteriów cząstkowych o różnych jednostkach i charakterze (tak ilościowym, jak i jakościowym), obliczenie jednej syntetycznej oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, wyrażonej w przedziale od 0 do 1;

- użyteczność - otrzymane syntetyczne oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, a także uzyskane w toku ich obliczeń pośrednie oce­ny cząstkowe, stwarzają duże możliwości w zakresie analizy porównawczej;

- łatwość zastosowania oraz aktualność - opiera się ono wyłącznie na ogólnodostępnych źródłach danych, w tym w szczególności raportach rocz­nych oraz informacjach ujawnianych przez przedsiębiorstwa na ich firmowych stronach internetowych;

- rynkowy punkt widzenia - na potrzeby opracowania aparatu matematycznego zastosowanego w modelu przeprowadzono badanie ankietowe doty­czące postrzegania przez analityków oraz indywidualnych inwestorów giełdowych różnych cząstkowych kryteriów oceny innowacyjności oraz ich wpływu na bardziej złożone kategorie.

Wprowadzenie 5

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.