• Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan (wyd. III)

Podtytuł Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan (wyd. III)
Autor Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik
Rok wydania 2012
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 188
38.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-466-2
Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kieru­ją się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu.



Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomści wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości.



Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewi­dywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowa­niach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.



Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konku­rencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konse­kwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.



Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważ­niejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.
Wprowadzenie 5



Rozdział 1.

Rola planowania w działalności przedsiębiorstwa - Andrzej Tokarski 7

1.1. Definicja planowania 7

1.2. Cechy charakterystyczne planowania - rodzaje planów 8

1.3. Podstawowe zasady planowania 15



Rozdział 2.

Podstawy metodyczne sporządzania biznesplanu - Andrzej Tokarski 19

2.1. Pojęcie i cechy charakterystyczne skutecznego biznesplanu 19

2.1.1. Korzyści z opracowania biznesplanu 30

2.2. Typowe zastosowanie biznesplanu 32

2.3. Funkcje biznesplanu 40

2.4. Błędy i zagrożenia w sporządzaniu i realizacji biznesplanów 42

2.5. Kryteria oceny biznesplanu i związana z nim odpowiedzialność 49

2.6. Procedura tworzenia biznesplanu 55



Rozdział 3.

Części składowe biznesplanu - Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski 65

3.1. Elementy składowe biznesplanu 65

3.2. Zawartość biznesplanu 68

3.3. Struktura biznesplanu 77



Rozdział 4.

Część wstępna biznesplanu - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik 95

4.1. Streszczenie biznesplanu - podsumowanie wykonawcze 95

4.2. Charakterystyka firmy 98

4.3. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia 100



Rozdział 5.

Część merytoryczna biznesplanu - Maciej Tokarski 103

5.1. Analiza rynku i branży 103

5.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 108

5.3. Analiza strategiczna 113

5.4. Plan marketingowy 133

5.5. Plan finansowy 146



Rozdział 6.

Część końcowa biznesplanu - Jacek Wójcik 167

6.1. Wnioski - plan wdrożeń 167

6.2. Aneks - załączniki 168



Zakończenie 173



Przypisy 175



Bibliografia 182
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.