Lokalizacja w offshoringu usług

Autorzy: Radosław Malik
Rodzaj
69.00 51.75
Lokalizacja w offshoringu usług
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-856-1
Data dodania:2016-07-21
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Lokalizacja w offshoringu usług
Rok wydania: 2016
Stron: 236


Książka stanowi nowatorską syntezę procesu międzynarodowego przenoszenia usług biznesowych. Analizując przemiany organizacyjnie i technologiczne Autor pokazuje ewolucję offshoringu - od niszowej działalności do potężnego nurtu kształtującego działalność największych przedsiębiorstw oraz oddziałującego na gospodarki całych krajów.

• Dlaczego usługi biznesowe są przenoszone akurat do tych państw i miast?
• Jakimi strategiami kierują się korporacje dokonujące offshoringu?
• Dlaczego tak wiele przedsiębiorstw przenosi usługi do Polski?
• Czy zmieni się to w przyszłości?

To przykłady pytań, na które odpowiedzi znajdują się w tej książce. W publikacji przeanalizowano procesy gospodarcze, które dynamicznie się rozwijają i mają coraz większy wpływ na pracę wielu z nas. Autor pokazał jak globalne trendy w offshoringu oddziałują na polską gospodarkę oraz jak zmienia się konkurencyjność tego rynku na tle regionalnych i światowych rywali.

Książka prezentuje złożone zagadnienia w przejrzysty sposób, który umożliwia praktyczne zastosowanie wniosków z przeprowadzonych analiz. Część publikacji stanowią wyniki pierwszego empirycznego badania ewolucji motywów offshoringu i kryteriów lokalizacji usług biznesowych w Polsce.

Wprowadzenie 9
Wstęp 13

Rozdział 1
Wprowadzenie do offshoringu i lokalizacji działalności gospodarczej 17
1.1. Zarys zagadnienia lokalizacji oraz przenoszenia usług biznesowych 17
1.2. Kierunki rozwoju ekonomicznych teorii lokalizacji 23
1.3. Nowe teorie ekonomiczne a czynniki lokalizacyjne 29
1.4. Lokalizacja w teoriach międzynarodowego biznesu i zarządzania 34
1.5. Przegląd koncepcji i modeli offshoringu 42
1.6. Podsumowanie 48

Rozdział 2
Współczesne uwarunkowania offshoringu usług biznesowych 51
2.1. Historia delokalizacji wytwarzania wyrobów i usług 51
2.2. Postęp naukowo-techniczny jako czynnik zmian w globalnym biznesie 55
2.3. Rola międzynarodowej konkurencji gospodarczej w rozwoju offshoringu 61
2.4. Polityka państwa jako wsparcie międzynarodowej działalności gospodarczej 66
2.5. Rozwój usług informacyjnych i gospodarki opartej na wiedzy 71
2.6. Miasta, klastry i parki technologiczne jako ośrodki innowacyjności 77
2.7. Podsumowanie 80

Rozdział 3
Przemiany w wykorzystaniu zagranicznych lokalizacji przez korporacje 83
3.1. Ewolucja offshoringu usług w dobie technologii informacyjnych 83
3.2. Rola wiedzy, technologii i innowacji w kształtowaniu międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw 88
3.3. Przemiany organizacyjne i strategiczne sprzyjające offshoringowi 92
3.4. Rozwój ekspansji zagranicznej i umiędzynarodowienia działalności korporacji 98
3.5. Ewolucja portfela lokalizacji korporacji 103
3.6. Wpływ kryzysu i spowolnienia gospodarczego po roku 2008 106
3.7. Podsumowanie 108

Rozdział 4
Analiza walorów lokalizacji w offshoringu usług biznesowych 111
4.1. Kryteria wyboru lokalizacji w analizach instytucji publicznych i doradczych 111
4.2. Ocena wyników badań walorów lokalizacji i czynników lokalizacyjnych 114
4.3. Identyfikacja kluczowych grup walorów w offshoringu usług biznesowych 118
4.4. Porównanie walorów lokalizacji w przenoszeniu produkcji wyrobów i usług 122
4.5. Ewolucja motywów i walorów sprzyjających offshoringowi różnych kategorii usług biznesowych 124
4.6. Walory lokalizacji znaczące dla przenoszenia prac badawczo-rozwojowych 129
4.7. Analiza strategii lokalizacyjnych korporacji 133
4.8. Znaczenie polityki państwa oraz instytucji dla delokalizacji usług biznesowych 138
4.9. Podsumowanie 142

Rozdział 5
Charakterystyka gospodarek goszczących przenoszone usługi biznesowe 145
5.1. Wartość i struktura globalnego rynku przenoszonych usług biznesowych 145
5.2. Charakterystyka przenoszenia usług biznesowych do krajów azjatyckich innych rozwijających się 150
5.3. Przebieg offshoringu usług biznesowych do krajów środkowoeuropejskich 154
5.4. Rozwój przenoszenia usług biznesowych do Polski 158
5.5. Skutki offshoringu usług dla rynków goszczących 163
5.6. Konkurencja gospodarek goszczących o lokalizację usług biznesowych 167
5.7. Podsumowanie 171

Rozdział 6
Polska jako rynek offshoringu usług biznesowych 173
6.1. Zakres i charakterystyka usług biznesowych przeniesionych do Polski 173
6.2. Znaczenie offshoringu dla polskiej gospodarki 176
6.3. Ewolucja konkurencyjności lokalizacyjnej Polski 180
6.4. Ocena walorów lokalizacji i barier offshoringu 183
6.5. Motywy i czynniki lokalizacyjne w przenoszeniu usług biznesowych do Polski 187
6.6. Wnioski dla przedsiębiorstw i gospodarki w Polsce 192
6.7. Ocena i propozycje zmian w polityce państwa wobec przenoszenia usług biznesowych 196
6.8. Perspektywy offshoringu usług biznesowych do Polski 200

Zakończenie 205
Bibliografia 213
Książki i rozdziały w książkach 213
Artykuły naukowe i materiały konferencyjne 217
Opracowania doradcze 228
Artykuły prasowe 231
Spis tabel 233
Spis rysunków 235

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 01
- Mob. 508 200 252

- Fax: 22 827 38 89
- E-mail: dystrybucja@cedewu.pl
imagedystrybucja.cedewu