Motywowanie w erze Web 2.0+

Autorzy: Anna Wziątek-Staśko
Rodzaj
68.00 51.00
Motywowanie w erze Web 2.0+
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-767-0
Data dodania:2016-01-08
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Motywowanie w erze Web 2.0+
Rok wydania: 2016
Stron: 222


Dociekliwa obserwacja współczesnego świata, w szczególności specyfiki funkcjonowania nowych modeli biznesu, skłoniła Autorkę do wielu refleksji, mających swe kluczowe odniesienie do obszaru zarządzania ludźmi.

Coraz bardziej widoczna w biznesie dominacja wartości ekonomicznych nad wartościami społecznymi zdaje się rodzić wiele niepokojących zjawisk i zachowań o daleko idących konsekwencjach dla organizacji oraz pracowników ery Web 2.0+. Prezentowane opracowanie, o charakterze teoretyczno-empirycznym, stanowi spójne kompendium wiedzy dla osób zainspirowanych szeroko pojętą problematyką zarządzania, w tym głównie zarządzania kapitałem ludzkim w świecie wirtualnym.

Autorka eksponuje w nim konieczność spojrzenia na pracownika, jako istotę wielowymiarową, o ogromnym, często niedocenianym, indywidualnym potencjale. Powierzchowność w tym zakresie, charakterystyczna dla wielu menedżerów, sprawia bowiem, że zamiast kreować inspirujące, przyjazne środowisko pracy, staje się ono dzięki nim miejscem generującym jedynie frustracje i stres.

W książce eksponowane miejsce zajmują rozważania na temat struktury oraz skutków, coraz bardziej różnorodnych, zjawisk patologicznych w pracy, które skutecznie demotywują ludzi, znacząco redukując poziom efektywności ich pracy, rodząc jednocześnie wszechobecne zjawisko anomii pracowniczej. Nieco pesymistyczny charakter rozważań podjętych w pierwszej części, w drugiej ustępuje miejsca dywagacjom na temat tego, w jaki sposób można zostać prawdziwym wirtuozem biznesu ery Web 2.0+, otrzymując w konsekwencji gotową receptę na skuteczny model systemu motywacyjnego dla organizacji funkcjonujących w - jakże osobliwej - wirtualnej rzeczywistości.

Wstęp 7

Rozdział 1
O człowieku wielowymiarowym w wielowymiarowej rzeczywistości 11
1.1. Refleksje nad istotą człowieka 11
1.2. Człowiek w gąszczu poglądów twórców koncepcji psychologicznych 16
1.3. Człowiek wielowymiarowy w erze Web 2.0+ 20

Rozdział 2
Determinanty demotywacji we współczesnym świecie 33
2.1. Motywowanie pracowników - w poszukiwaniu sensu 33
2.2. Globalny kryzys zaufania - trucizna XXI wieku 43
2.3. Niesprawiedliwość - cichy zabójca moralności 53
2.4. Człowiek wobec zjawisk patologicznych w miejscu pracy 60
2.5. Shared leadership - dokąd zmierza współczesne przywództwo? 88

Rozdział 3
Zrozumieć megasystem motywowania ludzi do pracy i zostać wirtuozem biznesu 103
3.1. Ogólne założenia koncepcji megasystemu motywowania ludzi do pracy w organizacji 103
3.2. Parametry megasystemu motywowania ludzi do pracy w organizacji 108
3.2.1. Elementy megasystemu 108
3.2.2. Determinanty megasystemu 119

Rozdział 4
Skuteczność motywatorów w erze Web 2.0+ - w dążeniu do kreacji modelu idealnego 135
4.1. Cel badań empirycznych 135
4.2. Charakterystyka próby badawczej 137
4.3. Metodologia badań 143
4.4. Prezentacja wyników badań empirycznych 145
4.5. Wnioski z badań - implikacje dla praktyki gospodarczej 189

Zakończenie 197
Bibliografia 201
Spis rysunków 213
Spis wykresów 215
Spis tabel 217
Aneks 219

Prof. nadzw. dr hab. Anna Wziątek-Staśko - doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Wykładowca na studiach pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz studiach podyplomowych uczelni polskich, a także wykładowca uczelni zagranicznych we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Finlandii, na Słowacji. Członek międzynarodowych oraz krajowych organizacji naukowych. Autorka, współautorka oraz redaktorka monografii, jak też licznych krajowych i zagranicznych artykułów naukowych, poświęconych problematyce zarządzania, szczególnie zarządzania kapitałem ludzkim, np.: „Diversity management - narzędzie skutecznego motywowania pracowników", „Kapitał ludzki wobec wyzwań współczesności", „Contemporary challenges towards management". Jej zainteresowania naukowe skupione są obecnie w szczególności na zarządzaniu organizacją, zarządzaniu kapitałem ludzkim oraz przywództwie w świecie wirtualnym.

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 01
- Mob. 508 200 252

- Fax: 22 827 38 89
- E-mail: dystrybucja@cedewu.pl
imagedystrybucja.cedewu