Przedsiębiorczość w turystyce. Zasady i praktyka

Autorzy: Małgorzata Bednarczyk (red.)
Rodzaj
48.00 36.00
Przedsiębiorczość w turystyce. Zasady i praktyka
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-222-4
Data dodania:2014-05-21
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Przedsiębiorczość w turystyce. Zasady i praktyka
Rok wydania: 2010
Stron: 286


Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego.

Pozwala na:
- zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu;
- obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć;
- formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych;
- poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej.

Dlaczego warto studiować podręcznik?

Robert Korzeniowski w pierwszym rozdziale książki dowodzi, że sukces jest bezpośrednio związany z profesjonalizacją i działaniami przedsiębiorczy­mi.

Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagają­cych profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.

www.turystyka.uj.edu.pl

Przedmowa - Małgorzata Bednarczyk 7

Wprowadzenie - Robert Korzeniowski o profesjonalizacji współczesnego sportu i przedsiębiorczości - Robert Korzeniowski 11

Rozdział I
Co to jest przedsiębiorczość? - Małgorzata Bednarczyk 19
1.1. Pojęcie przedsiębiorczości 19
1.2. Proces przedsiębiorczości 23
1.3. Typy przedsiębiorczości 26
Bibliografia 31

Rozdział II
Przedsiębiorczość organizacyjna 33
2.1. Przedsiębiorcza orientacja firmy - organizacyjne uczenie się - Jarema Batorski 33
2.2. Przedsiębiorczość jako proces zarządzania wiedzą - Jarema Batorski, Joanna Skrzypczak 36
Bibliografia 42

Rozdział III
E-przedsiębiorczość 43
3.1. Formalno-prawne uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego w sieci - Sebastian Kopera 43
3.2. Jak założyć e-biuro podróży? - Sebastian Kopera, Jacek Panek 47
3.3. Cyfrowe instrumenty przedsiębiorczości turystycznej - Sebastian Kopera 58
Bibliografia 74

Rozdział IV
Współczesny rynek turystyczny 77
4.1. Specyfika rynku turystycznego - Małgorzata Bednarczyk 77
4.2. Jakość i personel w przedsiębiorczości turystycznej - Ewa Wszendybył-Skulska 80
4.3. Bezpieczeństwo produktów i usług w turystyce - Marta Najda-Janoszka 111
4.4. Opisy przypadków: jak zapewnić bezpieczeństwo żywności? 135
Bibliografia 141

Rozdział V
Zarządzanie marketingowe - Ewa Grabińska 145
5.1. Znaczenie marketingu dla menadżerów turystyki 145
5.2. Koncepcja marketingu-mix dla „hotelu 4*" w Krakowie 148
5.3. Plan marketingowy w przedsiębiorstwie turystycznym 155
5.4. Badania marketingowe na rynku turystycznym 157
5.5. Budowa marki firmy turystycznej 162
Bibliografia 167

Rozdział VI
Planowanie i finanse w firmach turystycznych 169
6.1. Plan biznesu - Jacek Chudzik 169
6.2. Podatki w biznesie turystycznym - Zbigniew Michalik 180
Bibliografia 189

Rozdział VII
Instytucje wspierające przedsiębiorczość w turystyce 191
7.1. Franchising - Marek Świerad 191
7.2. Turystyczny samorząd gospodarczy - Jarema Batorski 198

7.3. Klastry i inkubatory przedsiębiorczości - Jacek Gancarczyk 202
7.4. Wsparcie funduszy Unii Europejskiej - Jacek Gancarczyk 205
Bibliografia 230

Rozdział VIII
Przedsiębiorczość międzynarodowa - przykłady rynków i firm na Ukrainie i w Federacji Rosyjskiej 235
8.1. Uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego na Ukrainie - Mariusz Żurek 235
8.2. Rynek i przedsiębiorstwo turystyczne w Federacji Rosyjskiej - Grzegorz Sroślak 250
Bibliografia 261

Załączniki 265

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 01
- Mob. 508 200 252

- Fax: 22 827 38 89
- E-mail: dystrybucja@cedewu.pl
imagedystrybucja.cedewu