• Zarządzanie jakością informacji w organizacjach zhierarchizowanych

Współczesna rzeczywistość jest zdominowana przez informację i technologie służące do jej pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania. Informacja staje się najcenniejszym zasobem, cenniejszym niż ziemia czy kapitał. Jest niezbędna do funkcjonowania, podejmowania decyzji i realizacji przyjętych celów. Coraz łatwiejszy sposób produkowania i dostarczania informacji sprawia, że drastycznie wzrasta jej ilość. Generuje to pewne zagrożenia. Po pierwsze, ilość dostarczanej informacji znacznie przekracza możliwości jej przetworzenia. Po drugie, dostarczana informacja jest coraz gorszej jakości, a więc zagrożona jest także jakość podejmowanych na jej podstawie decyzji. Z tego względu, zarządzanie jakością informacji, w praktyce, staje się największym wyzwaniem dla każdej organizacji, bez względu na branżę i wielkość. Książka stanowi kompleksowy opis monograficzny zasad oraz metod zarządzania informacją i jej jakością w organizacjach zhierarchizowanych. Rozważania teoretyczne uzupełniają wyniki wł

Podtytuł Zarządzanie jakością informacji w organizacjach zhierarchizowanych
Autor Sylwia Wojciechowska-Filipek
Rok wydania 2015
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 420
78.00 58.50
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-720-5

Współczesna rzeczywistość jest zdominowana przez informację i technologie służące do jej pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania. Informacja staje się najcenniejszym zasobem, cenniejszym niż ziemia czy kapitał. Jest niezbędna do funkcjonowania, podejmowania decyzji i realizacji przyjętych celów. Coraz łatwiejszy sposób produkowania i dostarczania informacji sprawia, że drastycznie wzrasta jej ilość. Generuje to pewne zagrożenia. Po pierwsze, ilość dostarczanej informacji znacznie przekracza możliwości jej przetworzenia. Po drugie, dostarczana informacja jest coraz gorszej jakości, a więc zagrożona jest także jakość podejmowanych na jej podstawie decyzji. Z tego względu, zarządzanie jakością informacji, w praktyce, staje się największym wyzwaniem dla każdej organizacji, bez względu na branżę i wielkość.

Książka stanowi kompleksowy opis monograficzny zasad oraz metod zarządzania informacją i jej jakością w organizacjach zhierarchizowanych. Rozważania teoretyczne uzupełniają wyniki własnych badań autorki nad jakością informacji w zhierarchizowanych instytucjach bankowych. Scharakteryzowano główne cechy, które wpływają na jakość informacji przekazywanej zarówno podczas bezpośredniej rozmowy, jak też drogą elektroniczną poprzez strony www. Przedstawiono opinie klientów i pracowników dotyczące jakości dostarczanej informacji oraz wskazano rodzaje i skalę zniekształceń informacji w procesie jej dostarczania.

Dr Sylwia Wojciechowska-Filipek - adiunkt w Katedrze Bankowości i Ubezpieczeń Społecznej Akademii Nauk, wykładowca na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej oraz podyplomowych Studiów Bankowości w Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Doktorat z nauk ekonomicznych, w zakresie nauk o zarządzaniu, na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego - rozprawa o wpływie zastosowania technologii informacyjnej (IT) na efektywność pracy banku. Wieloletni menedżer w sektorze bankowym. Były prodziekan i dziekan Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania w WSISiZ w Warszawie. Specjalizuje się w zarządzaniu informacją i zastosowaniu technologii informacyjnej w instytucjach zhierarchizowanych oraz wirtualizacji działalności organizacji. Autorka pięciu książek i kilkudziesięciu publikacji naukowych z ww. zakresu.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.