Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki - wyb

Autorzy: Jan Krzysztof Bielecki, Leszek Pawłowicz (red.)
Rodzaj
Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-456-3
Data dodania:2014-05-21
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki
Rok wydania: 2012
Stron: 530


UWAGA - KSIĄŻKA Z USZKODZONĄ OKŁADKĄ - MOGĄ BYĆ NA NIEJ RYSY, OTARCIA, ZMATOWIONA FOLIA - PODSTAWA WYPRZEDAŻY

 

Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finanso­wych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami. Niniejsza książka, którą jej au­torzy określili jako podręcznik akademicki, skupia się na tych działaniach, które służą zwiększaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i jednocze­śnie podnoszą ich wiarygodność na rynkach finansowych. W książce przedstawione są nie tylko podstawowe zasady zarządzania wartością przed­siębiorstwa, ale szeroko opisane zostały, szczególnie użyteczne dla praktyków gospodarczych, sposoby skutecznego korzystania z rynków finanso­wych.


Szczególnie wartościową częścią książki są przykłady praktycznych doświadczeń zarządzania wartością w Banku Pekao SA, Grupie Fiat, Grupie Kapi­tałowej Allianz oraz GE Money. Doświadczenia te zostały opisane przez wybitnych menedżerów zarządzających tymi podmiotami.

Prof. dr hab. Jerzy Bieliński




Niezwykle cennym atutem absolwentów wyższych uczelni ekonomicznych ubiegających się o pracę jest umiejętność wskazania skutecznych dróg osią­gnięcia sukcesu rynkowego przez firmę, w której chcieliby się zatrudnić. Dla kadry menedżerskiej z kolei wartościowe i stymulujące jest poznanie no­wych, sprawdzonych koncepcji, metod i narzędzi, które były im nieznane, a mogą być przydatne we współczesnym zarządzaniu ich firmą. Książka Za­rządzanie wartością spółki kapitałowej jest taką kompleksową i aktualną platformą wiedzy, która absolwentom każdego kierunku ekonomicznego ułatwia nabycie kompetencji w poszukiwaniu rozwiązań prowadzących do zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw. Jest również wspólnym językiem in­tegrującym działania wszystkich pracowników firmy.

Prof. zw. dr hab. Stanisław Kasiewicz

Wprowadzenie - Jan Krzysztof Bielecki, Leszek Pawłowicz 11



Część I

Podstawy zarządzania wartością przedsiębiorstwa



Rozdział 1

Koszt kapitału - Piotr Szczepankowski 17



Rozdział 2

Pomiar kreacji wartości dla akcjonariuszy - Błażej Lepczyński 57



Rozdział 3

Wycena wartości przedsiębiorstw dla potrzeb zarządzania wartością - Joanna Pioch, Mariusz Chmielewski 77



Rozdział 4

Zarządzanie ryzykiem jako część VBM - Błażej Lepczyński 97



Rozdział 5

Alokacja i zarządzanie kapitałem - Leszek Pawłowicz 117



Rozdział 6

Przedsiębiorstwo na rynku finansowym 141



Rozdział 7

Zarządzanie kapitałem obrotowym a wartość przedsiębiorstwa - Mariusz Chmielewski, Piotr Nowak 187



Rozdział 8

Kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie - Karol Śledzik 205



Rozdział 9

Fuzje i przejęcia - Katarzyna Bachnik 241



Rozdział 10

Relacje inwestorskie - Piotr Wróbel 10.1-10.05, Veslawa Valiucko i Piotr Wróbel 10.6 267



Rozdział 11

Planowanie strategiczne i strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) - Łukasz Świerżewski 299



Rozdział 12

Polityka dywidend i wykupu akcji własnych - Joanna Pioch 321



Rozdział 13

Outsourcing i offshoring a zarządzanie wartością w przedsiębiorstwie - Joanna Próchniak 361



Rozdział 14

Corporate governance a zarządzanie wartością - Andrzej S. Natowski 387



Rozdział 15

Odbudowa wartości przedsiębiorstwa w kryzysie - Leszek Pawłowicz 399



Część II

Doświadczenia praktyczne



Rozdział 16

Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (VBM) oraz systemy motywacyjne na przykładzie Banku Pekao SA - Pier Vaisitti 453



Rozdział 17

Praktyczne aspekty fuzji i przejęć na przykładzie połączenia Banku Pekao SA z częścią Banku BPH SA - Jan Krzysztof Bielecki 481



Rozdział 18

Zarządzanie wartością w Grupie FIAT - Enrico Pavoni, Piotr Wróbel 491



Rozdział 19

Zarządzanie wartością w Grupie Kapitałowej Allianz - Paweł Dangel, Michael Müller, Marcin Pęksyk 503



Rozdział 20

Zarządzanie wartością w GE Money - Mariusz Karpiński 515



Notki o autorach 527

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 00 
- Mob. 53 396 15 00

- E-mail:

hurt@cedewu.pl
dystrybucja@cedewu.pl

imagedystrybucja.cedewu