• Google Analytics dla marketingowców

W internecie nie musisz uciekać się do tak kosztownych metod - Twoi odbiorcy sami powiedzą Ci, czego potrzebują, w najprostszy i najbardziej wiarygodny sposób - klikając to, co ich interesuje. Dzięki potężnemu, darmowemu narzędziu Google Analytics bez specjalistycznej wiedzy i dużych nakładów czasu możesz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań nurtujących marketingowców.

Podtytuł Google Analytics dla marketingowców
Autor Martyna Zastrożna
Rok wydania 2013
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 176
Wydawnictwo OnePress
39.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-246-8100-6

W świecie tradycyjnego, offline'owego marketingu na zbadanie potrzeb, nawyków i przekonań potencjalnych klientów wydaje się krocie. Organizowane są drogie testy, grupy fokusowe i badania ankietowe, które mają pomóc zajrzeć w umysły Twoich potencjalnych odbiorców. W końcu kampania reklamowa nie poparta solidną analityczną podbudową jest wielce ryzykowna, prawda?

W internecie nie musisz uciekać się do tak kosztownych metod - Twoi odbiorcy sami powiedzą Ci, czego potrzebują, w najprostszy i najbardziej wiarygodny sposób - klikając to, co ich interesuje. Dzięki potężnemu, darmowemu narzędziu Google Analytics bez specjalistycznej wiedzy i dużych nakładów czasu możesz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań nurtujących marketingowców.

Między słupkami i wierszami tabel kryją się prawdziwe historie internautów, którzy odwiedzili kiedyś Twoją stronę. Śledząc na bieżąco statystyki, możesz w prosty sposób przetestować skuteczność przyjętej strategii, nieustannie podnosić użyteczność witryny i podejmować mądre decyzje biznesowe. Czy to działa? Zapytaj Amazon.com, który całą swoją potęgę zbudował na analizie i testowaniu nowych rozwiązań!

Spis treści książki
O autorce (7)

1. Wprowadzenie, czyli o co tak naprawdę chodzi w analityce? (9)

2. Google Analytics - witaj w krainie czarów (13)

Zalety i ograniczenia (13)
Dużo, szybko i tanio, czyli przepis na międzynarodowy sukces (13)
Kilka słów o wadach i ograniczeniach (15)
Google Analytics Premium (17)
Jak działa Google Analytics? (17)
Twoje centrum dowodzenia - kilka słów o interfejsie (19)
Struktura Google Analytics (19)
Interfejs (20)
Podstawowe metryki (22)
Odwiedziny (23)
Odsłony (24)
Unikalni użytkownicy (24)
Średni czas trwania odwiedzin (25)
Strony/odwiedziny (średnia liczba odsłon) (26)
Nowe odwiedziny (26)
Współczynnik odrzuceń (27)
Raporty standardowe (29)
Czas rzeczywisty (29)
Odbiorcy (31)
Źródła odwiedzin (35)
Treść (43)
Konwersje (50)
3. Zbuduj swój plan analityczny (57)

KROK 1. Poznaj swój cel! (57)
Dlaczego cel jest kluczem do sukcesu? (57)
Jaki cel ma Twoja witryna? (59)
Jak wybrać wskaźniki sukcesu? (61)
Zweryfikuj swoje KPI (65)
KROK 2. Wdrażaj! (66)
Dlaczego instalacja to jeszcze nie wdrożenie, czyli: "śmieci na wejściu - śmieci na wyjściu" (66)
Kod śledzenia (69)
Śledzenie celów (70)
Kiedy wdrażać śledzenie zdarzeń? (77)
Konfiguracja śledzenia e-commerce (81)
Integracja z Google AdWords (83)
Integracja z Narzędziami dla webmasterów (Google Webmaster Tools) (90)
Wdrożenia niestandardowe (92)
KROK 3. Zbieraj dane! (104)
Dlaczego im więcej danych, tym mniej wniosków? (104)
Jak wybrać najważniejsze dane? (104)
Actionable data dla różnych witryn (106)
KROK 4. Raportuj! (106)
Profile i filtry (106)
Panele informacyjne - szybki dostęp do danych z raportów (114)
Raporty niestandardowe (117)
Edycja raportów (118)
Skróty (118)
Sposoby prezentacji danych w raporcie (119)
Zdarzenia inteligentne (128)
Eksport, udostępnianie i wysyłka raportów (130)
KROK 5. Analizuj! (133)
Kiedy przystąpić do analizy? (133)
Czy warto analizować wartości średnie? (134)
Analiza liczb vs analiza trendów (134)
Segmentacja (135)
Rola kontekstu (138)
KROK 6. Działaj! (140)
Czy Twoja strona realizuje cel? (140)
Pola optymalizacji (141)
Jak wprowadzać zmiany? (147)
Wyznaczanie kolejnych KPI (152)
4. Podsumowanie (153)

10 przykazań analityka internetowego (153)
Co poza Google Analytics? (155)
Kultura analityczna w firmie (157)
Pokaż możliwości (157)
Pomóż innym osiągnąć sukces (158)
Zaskocz przełożonych (159)
A. Słownik analityka internetowego (161)

B. Skąd czerpać wiedzę? (165)

Z internetu (165)
Z księgarni (169)

Martyna Zastrożna — e-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelom i wykresom w ukochanym Google Analytics. Jest autorką książki Google Analytics dla marketingowców (Onepress, 2013), a także wielu artykułów z dziedziny analityki, e-marketingu i podstaw użyteczności. Zawodowo zajmuje się marketingiem internetowym i SEO. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i uczestnikami szkoleń (m.in. dla firm: Enea, Solar, Media Expert oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy). Prywatnie jest miłośniczką dobrej herbaty i mocnego brzmienia

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku