• Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II

Książka "Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej" to znakomity przewodnik po szerokich zdobyczach, osiągniętych przez nauki o zachowaniu. Usunięcie niechcianych nawyków oraz zmiana własnego zachowania mogą, odmienić Twoje życie. Nie chodzi tu tylko o proste przestawienie się z jednego produktu na inny produkt, ale o poprawę jakości Twojego życia. Aktualnie na rynku jest bardzo dużo produktów cyfrowych, które mają ułatwić użytkownikom wprowadzenie rozmaitych zmian w życiu, m.in. takich jak: stabilna i sumienna aktywność fizyczna czy właściwe zarządzanie czasem/budżetem.

Podtytuł Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II
Tytuł oryginalny Designing for Behavior Change: Applying Psychology and Behavioral Economics 2nd Edition
Autor Dr Stephen Wendel
Tłumaczenie Katarzyna Bogusławska
Rok wydania 2021
Oprawa Miękka
Format 168x237
Stron 334
Wydawnictwo Helion
69.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-283-7429-4

Zastanawiałeś się, w jaki sposób działa ludzki umysł? Co umożliwia mu podejmowanie decyzji? Co przeszkadza nam w zmianie niechcianych nawyków? Odpowiedzi na pytania znajdziesz w świetnie zrealizowanej publikacji "Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej" autorstwa dra Stephena Wendela!

Książka "Jak zmienić zachowanie użytkowników i zdobyć wiernych klientów. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej" to znakomity przewodnik po szerokich zdobyczach, osiągniętych przez nauki o zachowaniu. Usunięcie niechcianych nawyków oraz zmiana własnego zachowania mogą, odmienić Twoje życie. Nie chodzi tu tylko o proste przestawienie się z jednego produktu na inny produkt, ale o poprawę jakości Twojego życia. Aktualnie na rynku jest bardzo dużo produktów cyfrowych, które mają ułatwić użytkownikom wprowadzenie rozmaitych zmian w życiu, m.in. takich jak: stabilna i sumienna aktywność fizyczna czy właściwe zarządzanie czasem/budżetem.

Dzięki publikacji znajdziesz odpowiedzi na takie pytania jak m.in. czym należy się kierować w trakcie projektowania różnorodnych produktów, aby ostatecznie doprowadzić do korzystnych i dobrych zmian w behawioralnych zachowaniach ich użytkowników. W książce skrupulatnie przedstawiono kroki, które mają docelowo doprowadzić do utworzenia nowego produktu, oraz szczegółowo opisano model pozytywnego działania CREATE oraz DECIDE.

Autor książki jest kierownikiem głównym zespołu naukowego w Morningstar, którzy zajmują się badaniem rynku inwestycyjnego. Dr Stephen Wendel swoje zainteresowania skupia wokół stosowania nauk o zachowaniu w tworzeniu produktów cyfrowych. Jest autorem wielu książek o tematyce związanej z tymi naukami, m.in. "Spiritual Design: Enrich Your Spiritual Practice with Lessons FROM Behavioral Science".

Spis treści książki

Przedmowa 11

CZĘŚĆ I. JAK DZIAŁA UMYSŁ 23

1. Decyzja i podjęcie działania 25

Zmiana zachowania... 26
...i nauki o zachowaniu 27
Wstęp do nauk behawioralnych: jak działa umysł 28
Jesteśmy ograniczeni 30
Dwa umysły 32
Chodzimy na skróty: błędy i heurystyki 34
Chodzimy na skróty: nawyki 36
Kontekst ma olbrzymie znaczenie 39
Możemy projektować kontekst 41
Co może pójść nie tak 42
Kaprysy procesu podejmowania decyzji 42
Kaprysy działania 44
Mapa procesu podejmowania decyzji 45
Krótkie podsumowanie pojęć 47
2. Tworzenie działania 49

Od problemów do rozwiązań 50
Prosty model tego, kiedy i dlaczego działamy 50
Wskazówka 53
Reakcja 54
Ocena 57
Zdolność 59
Czas 60
Doświadczenie 63
Model działania CREATE 63
Każdy etap jest względny 65
Etapy mogą na siebie wpływać 66
Model powtarza się zawsze, gdy człowiek działa, i za każdym razem jest inny 67
Krótkie podsumowanie pojęć 68
3. Powstrzymywanie chybionych działań 71

Wykorzystywanie modelu CREATE do tworzenia przeszkód w działaniu 73
Zmiana istniejących nawyków 74
Uwaga: unikaj wskazówek 75
Pochopne decyzje i godne pożałowania działania 79
Krótkie podsumowanie pojęć 81
4. Etyka zmiany zachowania 83

Szczególnie narzędzia cyfrowe manipulują użytkownikami 84
Co poszło nie tak: cztery typy zmiany zachowania 87
Długi cień 88
Produkty uzależniające 89
Behawioryzm etyki 90
Idziemy za pieniędzmi 92
Dalsze kroki: samodzielne korzystanie z nauk o zachowaniu 92
Oceń zamiary 92
Oceń bariery behawioralne 93
Odśwież sobie pamięć dzięki planowi etycznemu 93
Stwórz zespół opiniujący 94
Nie bądź elastyczny 95
Podnieś stawkę: używaj energii społecznej do zmiany motywacji 95
Pamiętaj o podstawowym błędzie przypisania 95
Stosuj zachęty prawne i ekonomiczne 96
Dlaczego projektowanie zmiany zachowania to temat szczególnie drażliwy 96
Krótkie podsumowanie pojęć 98
CZĘŚĆ II. PLAN ZMIANY ZACHOWANIA 101

5. Podsumowanie procesu 103

Zrozumienie nie wystarczy - potrzebujemy procesu 104
Proces jest powszechny 106
Szczegóły mają znaczenie 107
Skoro też jesteśmy ludźmi: praktyczne wskazówki i arkusze robocze 109
Trochę praktyki 109
6. Definiowanie problemu 111

Gdy zespoły produktowe nie zdefiniują jasno problemu 112
Rozpocznij od wizji produktu 114
Sprecyzuj oczekiwany rezultat 115
Doprecyzuj rezultat 115
Zdefiniuj wskaźniki mierzące rezultat 120
Praca z celami zorientowanymi na firmę 121
Lista kontrolna 123
Kto podejmuje działanie? 124
Spisz swój początkowy pomysł działania 124
Doprecyzuj działanie 125
Wskaźniki działania 126
Szukaj minimalnego opłacalnego działania 127
Hipoteza zmiany zachowania 128
Przykłady z różnych dziedzin 130
Przypomnienie: działanie != rezultat 131
Trochę praktyki 131
7. Badanie kontekstu 133

Co wiesz o swoich użytkownikach? 134
Jak zachowują się w codziennym życiu? 135
Jak zachowują się w aplikacji? 137
Persony behawioralne 138
Mapa behawioralna: jakie mikrozachowania prowadzą do działania? 140
Budowanie mapy behawioralnej 140
Zapisz to lub narysuj i dodaj szczegóły 142
Nowe produkty lub funkcjonalności a istniejące 145
Mapa behawioralna zaprzestania działania 145
Czy jest lepsze działanie? 145
Techniki generowania pomysłów 146
Wystrzegaj się oczywistości 147
Wybierz idealne oczekiwane działanie 148
Aktualizacja person behawioralnych 149
Diagnozowanie problemu przy użyciu modelu CREATE 150
Diagnozowanie niepodjęcia działania 150
Diagnozowanie niezaprzestania działania 152
Trochę praktyki 153
8. Zrozumienie naszej pracy: krótka historia o rybce 157

Zrób to za nich, gdy możesz 159
Strategie oszukiwania w jednorazowych działaniach 159
Strategie oszukiwania w powtarzających się działaniach 163
Ale czy oszukiwanie to nie... oszukiwanie? 165
Oszukiwanie w modelu działania 166
Kiedy nie możesz działać za nich, używaj modelu CREATE 166
Patrz dalej niż na motywację 167
Wartość i ograniczenia uświadamiania użytkowników 168
Patrz dalej niż na ekran produktu 170
Trochę praktyki 170
9. Tworzenie ingerencji: wskazówka, reakcja i ocena 173

Wskazówki do działania 176
Poproś ich 176
Przekształć coś we wskazówkę 178
Wyjaśnij, gdzie działać 179
Usuń rozproszenia: zmieć konkurencję 179
Bądź tam, gdzie skierowana jest uwaga użytkownika 180
Dopasuj się do grafiku użytkownika 180
Korzystaj z przypomnień 181
Taktyka dodatkowa: migający tekst 182
Reakcja intuicyjna 182
Opowiadaj o przeszłości, by wspierać przyszłe działania 182
Niech myślą o sukcesie 183
Buduj skojarzenia z tym, co dobre i znane 183
Skorzystaj z dowodu społecznego 184
Korzystaj z porównań ze znajomymi 185
Wykaż autorytet w danej dziedzinie 186
Bądź autentyczny i miej indywidualne podejście 186
Stwórz profesjonalną i piękną stronę 187
Świadoma ocena 188
Upewnij się, że zachęty są właściwe 189
Wykorzystaj istniejące motywacje, zanim dodasz nowe 189
Unikaj bezpośrednich płatności 191
Wykorzystaj lęk przed stratą 191
Twórz kontrakty zobowiązań i nośniki zobowiązań 192
Wypróbuj różne rodzaje motywacji 193
Wykorzystaj współzawodnictwo 194
Przenieś przyszłe motywacje do teraźniejszości 194
Kilka uwag na temat podejmowania decyzji 195
Unikaj narzutu poznawczego 195
Upewnij się, że instrukcje są zrozumiałe 196
Unikaj nadmiaru wyboru 196
Zwolnij 196
Trochę praktyki 197
10. Tworzenie ingerencji: zdolność, czas, doświadczenie 199

Zdolność użytkownika do działania 200
Usuń uciążliwości i wąskie gardła 200
Buduj zamiar implementacji 202
Porównanie ze znajomymi też może pomóc 203
Druga strona medalu: wiesz, że sobie poradzisz 203
Poszukaj "prawdziwych" przeszkód 204
Właściwy czas 204
Użyj słownictwa, które nie pozwala na czasową krótkowzroczność 204
Przypomnij o wcześniejszym zobowiązaniu do działania 205
Złóż zobowiązania innym 205
Niech nagroda nie powszednieje 206
Zarządzanie wcześniejszym doświadczeniem 206
Stosuj nowe początki 207
Korzystaj z reinterpretacji historii 208
Korzystaj z technik wspierających podejmowanie lepszych decyzji 209
Spraw, że działanie będzie celowo nieznane 209
Sprawdź jeszcze raz - pytasz inną osobę 210
Trochę praktyki 210
11. Tworzenie ingerencji: tematy zaawansowane 213

Ingerencje wieloetapowe 214
Łącz, gdzie to możliwe 214
Znów - oszukuj, jeśli możesz 215
Pozwalaj na "małe zwycięstwa" 215
Stwórz pętlę informacji zwrotnej 216
Częste błędy 217
Kształtowanie nawyków 218
Utrudnianie działania 221
Działania nawykowe 222
Pomysły na utrudnianie innych działań 222
Trochę praktyki 224
12. Implementacja w produkcie 227

Dokonaj oceny etycznej 228
Zostaw miejsce na kreatywność 228
Ku przestrodze: moja opaska treningowa 230
Twórz wskaźniki behawioralne od pierwszego dnia 231
Co powinieneś już mieć 232
Implementacja monitorowania behawioralnego 232
Implementacja testów A/B i eksperymentów 234
Narzędzia monitorowania zachowania i eksperymentów 234
Trochę praktyki 235
13. Określanie wpływu za pomocą testów A/B i eksperymentów 239

Testy: jak i dlaczego 241
Dlaczego eksperymenty są (prawie) lepsze niż ciepłe bułeczki 242
Projektowanie eksperymentalne w szczegółach 243
Ile osób "wystarczy"? 243
Jak długo to wystarczająco długo? 245
Wykorzystanie wagi biznesowej, by zdefiniować "wystarczająco" 246
Punkty do zapamiętania na temat projektowania eksperymentu 248
Analizowanie rezultatów eksperymentów 249
Czy efekt jest "wystarczająco" duży? Określanie istotności statystycznej 249
Inne rozważania 250
Rodzaje eksperymentów 251
Inne rodzaje eksperymentów 251
Optymalizacja eksperymentów 253
Kiedy i dlaczego testować? 255
Trochę praktyki 256
14. Określanie wpływu, gdy nie można przeprowadzić testów A/B 261

Inne sposoby określenia wpływu 262
Analiza przed - po 262
Przekrojowa analiza wpływu 264
Unikatowe działania i rezultaty 265
Co, jeśli rezultatu nie można zmierzyć w produkcie? 266
Znajdź dowolny sposób mierzenia rezultatu i działania (byle nie była to ankieta) 267
Znajdź przypadki połączenia zachowania produktowego z realnymi rezultatami 268
Budowanie mostu danych 269
Trochę praktyki 270
15. Ocena kolejnych kroków 271

Określ, jakie zmiany zaimplementować 273
Zbierz 273
Nadaj priorytety 274
Włącz 274
Mierz wpływ każdej dużej zmiany 275
Jakościowe testy przyrostowych zmian 277
Kiedy jest "wystarczająco dobrze"? 277
Trochę praktyki 278
CZĘŚĆ III. ZBUDUJ SWÓJ ZESPÓŁ I ODNIEŚ Z NIM SUKCES 279

16. Obecny stan wiedzy 281

Co zrobiliśmy: światowe badania zespołów behawioralnych 282
Kogo tam mamy? 284
Co nas interesuje 286
Zespoły dedykowane 286
Pozostałe zespoły 288
Szeroki zakres zastosowań 289
Początki 289
Model biznesowy 289
Miejsce 289
Obszary zainteresowań 290
Wyzwania 291
Praktyczne wyzwania w funkcjonowaniu zespołu 291
Kryzys powtarzalności w nauce 292
Trochę praktyki 294
17. Czego będziesz potrzebował dla swojego zespołu 295

Od tego, co zrobiono, do tego, co Ty zrobisz 296
Udowodnienie swojej wartości 296
Przemyśl model biznesowy 297
Umiejętności i ludzie, których potrzebujesz 299
Pierwszy zestaw umiejętności: podstawy niebehawioralne 299
Drugi zestaw umiejętności: ocena wpływu 299
Trzeci zestaw umiejętności: głębokie zrozumienie umysłu i jego osobliwości 300
Poza listą: tytuł naukowy 301
Jak łączyć te umiejętności w zespole 301
Pomoc badaczy akademickich 302
Data science i nauki o zachowaniu 303
Korzystanie z data science w projektowaniu zmiany zachowania 304
Trochę praktyki 305
18. Wnioski 307

Jak podejmujemy decyzje i działania 307
Kształtowanie zachowania przez produkt: model CREATE 308
Model DECIDE i budowanie ingerencji behawioralnej 310
Inne tematy 311
Często zadawane pytania 312
Czym zwykle różnią się warunki wstępne od działania? 312
Co się zmienia, gdy użytkownik nabiera doświadczenia z produktem? 313
Jak utrzymać zaangażowanie w produkt? 315
Co się dzieje, zanim człowiek po raz pierwszy podejmie działanie? 316
Spojrzenie w przód 318
Słowniczek pojęć 3

Dr Stephen Wendel jest kierownikiem zespołu naukowców w Morningstar, organizacji badającej rynek inwestycyjny. Interesuje się zastosowaniem nauk o zachowaniu w tworzeniu produktów cyfrowych służących do zarządzania pieniędzmi. Napisał kilka książek poświęconych naukom o zachowaniu. Często wygłasza wykłady podczas branżowych konferencji, udziela się też w mediach.
Dr Stephen Wendel jest kierownikiem zespołu naukowców w Morningstar, organizacji badającej rynek inwestycyjny. Interesuje się zastosowaniem nauk o zachowaniu w tworzeniu produktów cyfrowych służących do zarządzania pieniędzmi. Napisał kilka książek poświęconych naukom o zachowaniu. Często wygłasza wykłady podczas branżowych konferencji, udziela się też w mediach.
Dr Stephen Wendel jest kierownikiem zespołu naukowców w Morningstar, organizacji badającej rynek inwestycyjny. Interesuje się zastosowaniem nauk o zachowaniu w tworzeniu produktów cyfrowych służących do zarządzania pieniędzmi. Napisał kilka książek poświęconych naukom o zachowaniu. Często wygłasza wykłady podczas branżowych konferencji, udziela się też w mediach.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku