• Jęczing? Powiedź "dość!" i naucz się czerpać z optymizmu

Zamień narzekanie na oczekiwanie... wszystkiego najlepszego! Wiesz, że neurotyzm mocno przeszkadza nam w odczuwaniu szczęścia, i to w wymiarze ogólnopolskim, a jęczing może być destrukcyjny dla zdrowia? Wiesz, że najkorzystniejszy dla nastroju jest umiarkowany wysiłek, 10 tysięcy kroków dziennie to tylko chwyt marketingowy, a wspólne tańczenie nas uszczęśliwia? Wiesz, że optymizm to nie tylko pozytywne emocje, a cała ich paleta, i że można się cieszyć z bycia smutnym albo wściekłym? Wiesz, z jakiego powodu piątek jest często wyczekiwanym "piąteczkiem", "piątuniem"? Wiesz, że wiele osób odnoszących sukcesy odczuwa syndrom oszusta? Wiesz, że optymizmu i poczucia szczęścia można się nauczyć?

Podtytuł Jęczing? Powiedź "dość!" i naucz się czerpać z optymizmu
Autor Kamila Pepiak-Kowalska
Rok wydania 2022
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 336
Wydawnictwo Sensus
59.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-283-8674-7

Zamień narzekanie na oczekiwanie... wszystkiego najlepszego!
Wiesz, że neurotyzm mocno przeszkadza nam w odczuwaniu szczęścia, i to w wymiarze ogólnopolskim, a jęczing może być destrukcyjny dla zdrowia?

Wiesz, że najkorzystniejszy dla nastroju jest umiarkowany wysiłek, 10 tysięcy kroków dziennie to tylko chwyt marketingowy, a wspólne tańczenie nas uszczęśliwia?

Wiesz, że optymizm to nie tylko pozytywne emocje, a cała ich paleta, i że można się cieszyć z bycia smutnym albo wściekłym?

Wiesz, z jakiego powodu piątek jest często wyczekiwanym "piąteczkiem", "piątuniem"?

Wiesz, że wiele osób odnoszących sukcesy odczuwa syndrom oszusta?

Wiesz, że optymizmu i poczucia szczęścia można się nauczyć?

Kilka lat temu Kamila znalazła się w sytuacji granicznej. Unieruchomiona. Stojąc (leżąc!) w obliczu nieodwracalnego, postanowiła przeprowadzić sama ze sobą poważną rozmowę. Zdecydowała się na rezygnację z jęczingu i narzekania na to, na co nie ma wpływu, i całą życiową energię przekierowała na konsekwentne, celowe działania.

Pozytywna zmiana nastąpiła. Stała się przyczynkiem do głębszego przyjrzenia się optymizmowi jako zdrowej alternatywie dla naszego narodowego malkontenctwa. Tak! Okazuje się, że upodobanie do jęczingu mamy zapisane w DNA. Wewnętrzny krytyk karmi nasze strachy. Można to jednak przerwać. Nie oznacza to, że nie będzie problemów i wyzwań w życiu, ale oznacza, że budowanie mądrego optymizmu pomaga stawiać im czoła. Nauka i badania dają nam mnóstwo podpowiedzi, jak możemy się mądrze do tego zabrać. Konkretne dowody i konkretne zalecenia. Nawyk optymizmu ma sens. Jest korzystny dla zdrowia, relacji i biznesu. Potrafi uratować życie. Choć ma również ciemną stronę mocy. W ostatecznym rozrachunku jednak zdecydowanie warto i opłaca się porzucić uprawianie jęczingu.

Stop marudzeniu i jęczingowi
Start do optymizmu i szczęścia
jako kompetencji, których można się nauczyć
Ta książka nie słodzi, za to daje wskazówki. Nie czaruje rzeczywistości, ale podpowiada, jak czerpać z życia pełnymi garściami. To nie jest opowiastka o pastelowych jednorożcach skaczących po kwiecistej łące. To rzecz oparta na badaniach naukowych i historiach, które napisało życie.

Spis treści książki
UWAGI AUTORKI NA TEMAT ŹRÓDEŁ

WSTĘP

CZĘŚĆ I

Rozdział 1. ZAWRZYJMY UMOWĘ
P JAK PURPOSE, CZYLI "PO CO?"
P JAK PRACTICAL, CZYLI "JAK ORGANIZACYJNIE?"
P JAK PSYCHOLOGICAL, CZYLI "O CO ZADBAĆ PSYCHOLOGICZNIE?"
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
Rozdział 2. SKĄD SIĘ WZIĄŁ I CZYM JEST OPTYMIZM?
OPTYMIZM NA CZAS
LEARNED OPTIMISM
CZY OPTYMIZM JEST UNIWERSALNY?
GEN OPTYMIZMU
MIEJSCE NA DEPRESJĘ W ROZWAŻANIACH NAD OPTYMIZMEM
A CO, JEŻELI PAKIET STARTOWY NIE BYŁ KORZYSTNY?
RODZAJE OPTYMIZMU
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
Rozdział 3. OPTYMISTYCZNE NAWYKI
JAK BUDUJEMY NAWYKI?
NAWYK OPTYMISTYCZNEGO ZDROWIA
NAWYK OPTYMISTYCZNYCH RELACJI
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
Rozdział 4. NAWYK, KTÓRY STAŁ SIĘ NAŁOGIEM, CZYLI CIEMNA STRONA OPTYMIZMU
HIPEROPTYMIZM JEST GROŹNY DLA ZDROWIA
CIEŃ TOKSYCZNEJ POZYTYWNOŚCI
ZBYT DUŻO SZCZĘŚLIWOŚCI POWODUJE NIESZCZĘŚCIE
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
CZĘŚĆ II

Rozdział 5. HASH, CZYLI NAUKOWE SKŁADOWE OPTYMIZMU
H - HAPPINESS CZYLI STARE, DOBRE SZCZĘŚCIE
A - JAK AGENCY, CZYLI PO POLSKU SPRAWCZOŚĆ
S - SELF-EFFICACY, CZYLI SUBIEKTYWNE POCZUCIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI
H - JAK HOPE, CZYLI PO NASZEMU NADZIEJA
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
Rozdział 6. CO NAM STOI NA DRODZE DO OPTYMIZMU?
BŁĘDY POZNAWCZE NA DRODZE DO OPTYMIZMU
JĘCZING WPISANY W NARODOWOŚĆ?
KRYTYK WEWNĘTRZNY
STRACHY KARMIĄCE NASZ JĘCZING
PORYWACZE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
Rozdział 7. NIE TAKI STRASZNY, JAK GO MALUJĄ.
STRES
"NEGATYWNE" EMOCJE
PORAŻKI
TRAGICZNY OPTYMIZM
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
Rozdział 8. I ŻYLI DŁUGO I SZCZĘŚLIWIE.
WYRAŻANIE WDZIĘCZNOŚCI I CELEBROWANIE SUKCESÓW
ROLA KSIĄŻEK
TERAPIA PRZEZ PISANIE
ROLA MUZYKI
GEOGRAFIA SZCZĘŚCIA
STOICKI OPTYMIZM
STRATEGIE OPTYMISTYCZNEGO PRZYWÓDCY
UWAGI KOŃCOWE
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
PODSUMOWANIE

PODZIĘKOWANIA

BIBLIOGRAFIA

PRZYPISY KOŃCOWE

Kamila Pępiak-Kowalska - konsultantka biznesowa, coach, trenerka i partnerka FRIS

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku