• Młody programista. Nauka programowania w Scratchu

Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 - 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.

Podtytuł Młody programista. Nauka programowania w Scratchu
Autor Dr inż. Witold Krieser
Rok wydania 2022
Oprawa Miękka
Format 158x235
Stron 104
Wydawnictwo Helion
37.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-283-8535-1

Baw się ― i ucz się programowania!


Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 - 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.

Na rynku jest dostępnych wiele opracowań poświęconych obsłudze Scratcha. Tę książkę wyróżnia to, że zawiera niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor pokazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające kreować rozmaite kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ― sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, by samodzielnie tworzyć ciekawe efekty graficzne, animacje i gry.

Spis treści książki
WSTĘP
1. POCZĄTEK PRACY ZE SCRATCHEM

2. ŚRODOWISKO PROGRAMISTYCZNE ORAZ BLOKI PROGRAMOWANIA

Podstawowe grupy instrukcji
Grupy instrukcji
Dodawanie dodatkowych modułów - dodatkowych instrukcji
Dodawanie kolejnych duszków na scenę
Aktywowanie spośród wielu duszków na scenie tego, dla którego aktualnie piszemy skrypt
Dodawanie tła do sceny
Kostiumy
3. PROSTE PROGRAMY - PIERWSZE PROGRAMY

Program 1. Ruch duszka na ekranie
Program 2. Ruch duszka na ekranie
Program 3. Przerywany ruch duszka na ekranie
Program 4. Ruch obrotowy duszka na ekranie
Program 5. Ustawienie kierunku poruszania się duszka w prawo
Program 6. Ruch duszka na ekranie w konkretnym kierunku
Program 7. Ustawianie poruszania się duszka w lewo
Program 8. Ustawianie poruszania się duszka w dół
Program 9. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu
Program 10. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu przez określony czas
Program 11. Ustawianie poruszania się duszka do losowego punktu
Program 12. Realizacja pętli
Program 13. Ruch duszka na ekranie wraz z dźwiękiem
Program 14. Pętla - powtarzający się ruch wraz z dźwiękiem
Program 15. Dodanie do duszka "chmurki" z tekstem
Program 16. Dodanie do duszka czasowej "chmurki" z tekstem
Program 17. Ruch duszka po ekranie z dźwiękiem oraz "chmurką" tekstową z powitaniem
Program 18. Zmiana koloru duszka
Program 19. Ruch duszka po ekranie
Program 20. Wiele duszków na ekranie - każdy wykonujący inne zadanie
Widok duszków na scenie
Program dla duszka Scratch (kotek)
Program dla duszka balon
Program dla duszka niedźwiedź
Program 21. Zmiana rozmiaru duszka
Program 22. Ukrywanie się duszka przez zadany czas
Program 23. Zmiana kostiumu duszka wraz z określonym ruchem
Program 24. Chodzący duszek
Program 25. Wybrane ciekawe efekty
Program 26. Ciekawe efekty i poruszanie się po scenie
Program 27. Ciekawe efekty i poruszanie się po całej scenie
Program 28. Ciekawe efekty z przerwą czasową
Program 29. Efekty na dwóch duszkach
Program 30. Odtwarzanie dźwięku
Program 31. Odtwarzanie dźwięku wraz ze zmianą głośności
Program 32. Poruszanie - nawigacja duszkiem z poziomu klawiatury
Program 33. Ruch duszka wraz z komunikatem
Program 34. Obracanie się duszka
Program 35. Rysowanie kreski
Program 36. Rysowanie kolorowej kreski
Program 37. Rysowanie kolorowej kreski w różnych kolorach
Program 38. Rysowanie kolorowej kreski w różnych rozmiarach
Program 39. Rysowanie ciekawego efektu
Program 40. Ruch duszka sterowany strzałką w górę lub w dół z poziomu klawiatury
Program 41. Ruch duszka w różnych kierunkach
Program 42. Określanie położenia na scenie
Program 43. Program uruchamiany za pomocą klawisza i przez kliknięcie zielonej flag
Program 44. Dodawanie zmiennej i naliczanie punktów
Program 45. Ciekawe efekty
Program 46. Rysowanie ciekawych efektów przez nawigowanie klawiszami na klawiaturze
Program 47. Ciekawy efekt graficzy
Program 48. Rysowanie kół olimpijskich
Program 49. Ciekawy kształt
4. ZŁOŻONE PROGRAMY - CIEKAWE PROGRAMY

Program 1. Rysowanie kwadratu
Program 2. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
Program 3. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
Program 4. Rysowanie trójkąta
Program 5. Rysowanie okręgu
Program 6. Rysowanie pięciokąta
Program 7. Rysowanie mozaiki
Program 8. Rysowanie ośmiokąta
Program 9. Rysowanie gwiazdy
Program 10. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
Program 11. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
Program 12. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3
Program 13. Rysowanie kolejnego efektu graficznego
Program 14. Rysowanie kolejnej gwiazdy
Program 15. Rysowanie ciekawej gwiazdy
Program 16. Inny program do rysowania gwiazdy
Program 17. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
Program 18. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
Program 19. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3)
Program 20. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (4)
Program 21. Tabliczka mnożenia
Program 22. Spacer duszka
Program 23. Nawigacja i omijanie przeszkód
Program 24. Program z dwoma duszkami
Skrypt dla owada
Skrypt dla kuli
Program 25. Efekt muzyczny
Program 26. Rysowanie ciekawego efektu graficznego
Program 27. Tłumacz tekstu na mowę
Program 28. Naliczanie punktów - prosta gra
Program 29. Konwersacja duszków
Duszek 1.
Duszek 2.
Program 30. Ciekawa animacja na duszkach
Duszek 1.
Duszek 2.
5. KILKA PROSTYCH GIER

Gra 1. Odbijanie piłki
Skrypty dla duszka Soccer Ball
Skrypty dla duszka Button3
Gra 2. Odbijanie piłki - wersja rozbudowana
Skrypty dla duszka Soccer Ball
Gra 3. Zbieranie owoców
Skrypty dla duszka Bowl
Skrypty dla duszka Apple
Skrypty dla duszka Bananas
Gra 4. Zbieranie truskawek
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Gra 5. Gra w zbijaka
Wygląd ekranu gry
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Gra 6. Wyścigi samochodowe
Skrypt dla duszka
Skrypt dla duszka
Gra 7. Własny program graficzny
Skrypt dla duszka
Gra 8. Zbieranie balonów według kolejności
Skrypt dla duszka zbierającego
Skrypt dla balonu nr 1
Skrypt dla balonu nr 2
Skrypt dla balonu nr 3
Skrypt dla balonu nr 4
Skrypt dla balonu nr 5
Gra 9. Walka duszków
Skrypt dla czerwonego duszka
Skrypt dla niebieskiego duszka
6. INNE CIEKAWE ROZSZERZENIA

BIOGRAM - DR INŻ. WITOLD KRIESER

Dr inż. Witold Krieser - nauczyciel akademicki, trener oświaty i nauczyciel przedmiotów zawodowych w branży elektryczno-mechatronicznej. Pasjonat automatyki i robotyki, robotyki edukacyjnej, aktywny egzaminator OKE. Autor wielu publikacji technicznych oraz podręczników do mechatroniki. Pomysłodawca trendu roboinformatyki oraz właściciel szkółki projektowania i programowania robotów ROBOBOBO. Zajmuje się również zagadnieniami automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, opartych na automatyce i robotyce przemysłowej oraz mechatronice.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku