• Motywowanie pracowników w organizacji (wyd. II) - OSTATNI EGZ. - STAN MAGAZYNOWY

W książce „Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo. Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: - co motywuje ludzi do działania, - jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji, - jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji. Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji. Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce życząc dobrej lektury Walde

Podtytuł Motywowanie pracowników w organizacji (wyd. II)
Autor Waldemar Kozłowski
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 190
55.00 37.40
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
37.4
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-293-4

OSTATNI EGZ. - STAN MAGAZYNOWY

W książce „Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo.

Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- co motywuje ludzi do działania,
- jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji,
- jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji.

Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji.


Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce
życząc dobrej lektury Waldemar Kozłowski

Wstęp 7

Rozdział 1
Istota motywacji pracownika 9
1.1. Pojęcie motywacji 9
1.2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana 13
1.3. Proces motywacyjny w organizacji 15
1.4. Przypadek 2: Nie podoba się? Pięciu mam na twoje miejsce!!! 21
1.5. System motywacyjny w organizacji 23
1.6. Przypadek 3: Jak wejdziesz między wrony to... 30
1.7. Modele analizy motywacji pracowników 31
1.7.1. Modele potrzeb 33
1.7.2. Modele procesu 51
1.8. Przypadek 4: Sprawiedliwa ocena pracownika 62

Rozdział 2
Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego 65
2.1. Typ pracownika w organizacji 66
2.2. Przypadek 5: Sprawiedliwy podział pracy 69
2.3. Osobowość pracownika 70
2.4. Gotowość pracownika do działania 76
2.5. Inteligencja emocjonalna pracownika 78
2.6. Przypadek 6: Honor a życie zawodowe 81

Rozdział 3
Rola wartości w procesie motywacyjnym 83
3.1. Miejsce wartości w kulturze organizacyjnej 83
3.2. Podstawowe wartości w procesie motywowania 87
3.3. Przypadek 7: „Degrengolada", czyli zarządzanie przez chaos 90

Rozdział 4
Metody analizy motywacji 93
4.1. Analiza i pomiar systemu wartości pracowników 93
4.2. Analiza i pomiar poziomu zadowolenia oraz lojalności 99
4.3. Analiza i pomiar potrzeb pracowników 104
4.4. Analiza i pomiar motywatorów i demotywatorów 106
4.5. Analiza i pomiar poziomu motywacji osiągnięć 108
4.6. Analiza i pomiar właściwości pracy 112

Rozdział 5
Rola przywództwa w procesie motywacyjnym 119
5.1. Kodeks przywódcy w organizacji 119
5.2. Makiawelizm w procesie motywacyjnym 125
5.3. Analiza i pomiar przywództwa w organizacji 128
5.4. Przypadek 8: Tworzenie kultury małp 134

Rozdział 6
Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania 137
6.1. Proces komunikacji interpersonalnej pracowników 137
6.2. Rodzaje komunikacji i efekt pierwszego wrażenia 139
6.3. Typy komunikacyjne pracownika 146
6.4. Analiza i pomiar klimatu organizacyjnego 148
6.5. Przypadek 9: Wyścig szczurów, czyli ranking pracowników 152

Rozdział 7
Rola pracy zespołowej w procesie motywowania 155
7.1. Istota zespołów pracowniczych w organizacji 155
7.2. Proces budowania zespołów pracowniczych 158
7.3. Dobór pracowników do zespołów - role pracownicze 161
7.4. Prawdy dotyczące zespołów pracowniczych 167
7.5. Przypadek 10: Proces budowy zespołu 168

Rozdział 8
Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania 171
8.1. Konflikt interpersonalny - istota 171
8.2. Sposoby rozwiązywania konfliktów 176
8.3. Prawdy o zarządzaniu konfliktem 179
8.4. Przypadek 11: Konflikt interpersonalny 180

Zakończenie 183
Bibliografia 187

Waldemar Kozłowski - doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych UWM w Olsztynie. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie praktyczne na różnych szczeblach kierowniczych. Specjalizuje się w takich dziedzinach, jak: zarządzanie zasobami ludzkimi, finanse przedsiębiorstw, inwestycje rzeczowe, rynek nieruchomości.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku