• Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców

W copywritingu język giętki to wiele, ale wciąż za mało! Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on przede wszystkim sztuką analizowania i badania rynku, a dopiero potem tworzenia treści w sposób atrakcyjny dla odbiorcy.

Podtytuł Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców
Autor Norbert Oruba
Rok wydania 2023
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 216
Wydawnictwo OnePress
49.00 33.32
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
33.32
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-832-2377-3
W copywritingu język giętki to wiele, ale wciąż za mało!
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on przede wszystkim sztuką analizowania i badania rynku, a dopiero potem tworzenia treści w sposób atrakcyjny dla odbiorcy.
Autor tej książki zebrał na jej kartach wszystko, co jego zdaniem musisz wiedzieć, by zacząć pisać przyciągające treści, dzięki którym nakłonisz ich odbiorcę do działania: myślenia o Twojej marce w odpowiedni sposób, nawiązania z nią pożądanej relacji, wreszcie ― zakupu produktu lub usługi. Definiuje, czym jest copywriting, z jakich metod i technik korzysta, a także czym wyróżniają się poszczególne jego rodzaje. Podpowiada, jak sprytnie posługiwać się językiem korzyści i strat. Wskazuje najważniejsze cechy dobrego tekstu copywritingowego. Dzieli się wiedzą na temat tego, jak za pomocą słów nawiązać odpowiedni kontakt z odbiorcą przekazu. Omawia wytyczne dla tekstów tworzonych na strony internetowe i na karty produktów. Sporo uwagi poświęca też najważniejszemu dziś kanałowi komunikacji z klientem, czyli social mediom.

Wstęp

Rozdział 1. Na początku było słowo
1.1. Czym jest copywriting?
Copywriting, czyli korzystanie z magii słowa
Przekonujący copywriting - fundament skutecznej reklamy
1.2. Techniki perswazyjne stosowane w copywritingu
Środki masowego przekazu są Twoim sprzymierzeńcem
Jakie techniki perswazji stosuje się w copywritingu?
1.3. Model AIDA i jego rozszerzenie
Czym jest model AIDA?
Rozszerzenie modelu AIDA
1.4. Najważniejsze rodzaje copywritingu
Copywriting to nie tylko reklama

Rozdział 2. Język korzyści i straty
2.1. Czym jest język korzyści?
Język korzyści wpływa na emocje konsumenta
Język korzyści powinien być klarowny!
Jak napisać tekst w języku korzyści?
2.2. Czym jest język straty?
Język straty ma wywołać strach przed utratą
Język straty jako dopełnienie języka korzyści
Język straty to również ograniczenia
2.3. Cecha, zaleta, korzyść
Cecha mówi, zaleta przekonuje, a korzyść sprzedaje
Pisz teksty, które sprzedają korzyści, a nie cechy!

Rozdział 3. Kilka prostych zasad
3.1. Poprawność językowa
Kreatywny umysł w kajdanach polszczyzny, czyli jak pisać atrakcyjnie i zgodnie z zasadami
Odbiorca skanuje artykuł przed przeczytaniem, czyli jak nie zniechęcić czytelnika już na starcie
Język i gramatyka ewoluują, więc niektóre zasady możesz łamać
3.2. Prostota jest genialna!
Pisanie w języku odbiorcy - czyli jak?
Niech Twój tekst brzmi jak konwersacja!
3.3. Maksymalna konkretyzacja
Dlaczego konkretyzacja jest tak ważna?
3.4. Ładunek emocjonalny
Kupujemy emocjami, czyli o tym, jak pisać, by sprzedawać z wykorzystaniem emocji
Emocje wpływają na reakcje
Sprzedawanie oparte na emocjach wymaga analizy
Czym tak naprawdę są emocje i dlaczego mają taką siłę?
Racjonalne argumenty wzmacniają emocje
3.5. Copywriting w zgodzie z SEO
Copywriting w zgodzie z SEO - czyli jaki?
SEO copywriting jako wsparcie strategii pozycjonowania
Nieważne, jakiego rodzaju treści piszesz, zawsze pisz zgodnie z SEO!
Internet jest kopalnią wiedzy, a wyszukiwarka punktem informacyjnym
3.6. Copywriting i call to action (CTA)
Call to action, czyli wezwanie do działania
Czym jest wezwanie do działania i jaki ma cel w copywritingu?
Poproś odpowiednio odbiorcę, by wykonał daną czynność, a on to zrobi!
Jakie powinno być CTA, by generowało konwersję, a nie tylko ruch?
3.7. Optymalizacja treści pisanych i wspieranie się elementami wizualnymi
Jak działają algorytmy, czyli odrobina suchej teorii
Jak optymalizować treści?

Rozdział 4. Planowanie i tworzenie treści z myślą o odbiorcy
4.1. Poznawanie odbiorców
Jak jeszcze lepiej zrozumieć odbiorców?
4.2. Wiedza na temat produktu lub usługi
Dlaczego warto poznać to, o czym się pisze?
Analizuj i rób notatki, aby przygotować dobry content!
Gdzie szukać informacji, które pozwolą Ci dowiedzieć się więcej o tym, o czym piszesz?
Kiedy już poznasz to, o czym piszesz, zamień cechy w korzyści!
4.3. Przejrzystość i rozmieszczenie treści
4.4. Świadomość odbiorcy
Zanim uświadomisz odbiorców, sprawdź, czy sam jesteś świadomy, czego potrzebują!
Etapy świadomości konsumenckiej odbiorców

Rozdział 5. Projektowanie najważniejszych elementów treści
5.1. Jak zaprojektować tytuł?
Dlaczego tytuł jest tak ważny?
Jak pisać ciekawe tytuły, które będą generować ruch?
Jaki powinien być dobry tytuł?
5.2. Jak zaprojektować lead?
Czym jest lead?
Jak napisać lead, by wzbudził zainteresowanie odbiorcy?
Jak zaprojektować dobry lead?
5.3. Jak napisać treść artykułu?
Z czego powinien składać się artykuł?
Jak stworzyć atrakcyjną treść?

Rozdział 6. Copywriting na stronie internetowej
6.1. Jak napisać treści na stronę główną?
Na co zwrócić uwagę przy pisaniu treści na stronę główną?
6.2. Jak napisać treść do zakładki "O nas"?
Jak NIE pisać treści do zakładki "O nas"?
Jak napisać dobrą treść o firmie?
6.3. Jak napisać treści do zakładki kategorii?
Zakładka kategorii jako strona docelowa potencjalnego klienta
Zakładka kategorii pomaga skierować odbiorcę na ścieżkę zakupu
Jak napisać treść do zakładki z kategoriami?
6.4. Jak napisać treść do zakładki "Kontakt"?
Co warto zawrzeć w zakładce kontaktowej?
Kilka wskazówek, jak napisać treść do zakładki "Kontakt"
Dopasuj treść do swojej branży i niszy odbiorców

Rozdział 7. Copywriting na kartach produktów
7.1. Opowiadanie historii
Czym jest storytelling?
Dlaczego warto opowiadać historie na kartach produktów?
Jak stworzyć skuteczną historię produktu?
Wykorzystaj doświadczenia dotychczasowych klientów
A co, jeśli nie masz jeszcze recenzji? Napisz historię sam!
7.2. Wyszczególnianie informacji na temat produktu
Jakie informacje na temat produktu warto podać?
Jak zaprezentować cechy produktu, by przyciągnąć uwagę odbiorcy?
7.3. Rozwiązanie problemu (potencjalnego klienta)
Od czego zacząć?
7.4. Wartość dodana
Czym jest wartość dodana?
Co może być wartością dodaną?
Czy każdy produkt może mieć jakąś wartość dodaną?
Reputacja marki jako wartość dodana
Czy niska cena może być wartością dodaną?
Jak wzbogacić opisy produktów o wartość dodaną? Oto kilka krótkich porad!

Rozdział 8. Copywriting w social mediach
8.1. Spójność, ograniczenia i zasady, czyli jak tworzyć treści do mediów społecznościowych
Poznaj ograniczenia, czyli jakiej długości treści toleruje dany portal
Zrozum zasady obowiązujące w portalach, zanim zaczniesz publikować treści
Copywriting w mediach społecznościowych, czyli jak pisać, by zachować spójność z głosem marki
Kilka ciekawych wskazówek
8.2. Jak pisać posty w różnych portalach społecznościowych?
Jak pisać posty na Facebooka?
Jak pisać posty na Twittera?
Jak pisać na LinkedInie?
Jak pisać na Instagramie?
Pisanie treści na YouTube'a
8.3. Jak komunikować w social mediach wartości ważne dla marki?
Czym są wartości marki i dlaczego należy je podkreślać?
Jak pisać o wartościach ważnych dla marki?
8.4. Jak zadawać pytania, rozmawiać, angażować, bawić się i sprzedawać w social mediach?
Czym są social media dla przeciętnego użytkownika?
Jak angażować odbiorców?
Jak zapewnić użytkownikom rozrywkę?
Jak sprzedawać produkty i usługi w social mediach?

Zakończenie
Bibliografia

Norbert Oruba - praktyk marketingu, pracuje dla polskich i międzynarodowych marek. Wykładowca i członek Rady Programowo-Biznesowej Uniwersytetu Śląskiego. Szkoleniowiec i prelegent, autor książek i licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu i PR dla najważniejszych portali i czasopism branżowych. Za osiągnięcia zawodowe otrzymał kilkanaście wyróżnień, nominacji i nagród. W social mediach obserwowany przez kilkanaście tysięcy osób.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku