- Kategorie
-
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-131-9 |
EAN | 9788375561319 |
Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powody upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania wartości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.
Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw
- A. Gorczyńska 7
1.1. Istota globalizacji 7
1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9
1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12
1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15
1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17
Rozdział 2
Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych
- G. Storoniak-Palczak 27
2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27
2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27
2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29
2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31
2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35
2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37
2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37
2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38
Rozdział 3
Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji
- W. Caputa 49
3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49
3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53
3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59
Rozdział 4
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji
- W. Caputa 71
4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71
4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79
4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83
Rozdział 5
Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny
- D. Szwajca 91
5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91
5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95
5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105
Rozdział 6
Zasoby ludzkie w okresie globalizacji
- M. Zieliński 115
6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115
6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118
6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122
Rozdział 7
Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw
- D. Szwajca 137
7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137
7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139
7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142
7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147
7.5. Kompetencje marketingowe 152
Polub nas na Facebooku