- Kategorie
-
Przedsiębiorczość w turystyce. Zasady i praktyka
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-222-4 |
EAN | 9788375562224 |
Pozwala na:
- zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu;
- obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć;
- formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych;
- poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej.
Dlaczego warto studiować podręcznik?
Robert Korzeniowski w pierwszym rozdziale książki dowodzi, że sukces jest bezpośrednio związany z profesjonalizacją i działaniami przedsiębiorczymi.
Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
www.turystyka.uj.edu.pl
Przedmowa - Małgorzata Bednarczyk 7
Wprowadzenie - Robert Korzeniowski o profesjonalizacji współczesnego sportu i przedsiębiorczości - Robert Korzeniowski 11
Rozdział I
Co to jest przedsiębiorczość? - Małgorzata Bednarczyk 19
1.1. Pojęcie przedsiębiorczości 19
1.2. Proces przedsiębiorczości 23
1.3. Typy przedsiębiorczości 26
Bibliografia 31
Rozdział II
Przedsiębiorczość organizacyjna 33
2.1. Przedsiębiorcza orientacja firmy - organizacyjne uczenie się - Jarema Batorski 33
2.2. Przedsiębiorczość jako proces zarządzania wiedzą - Jarema Batorski, Joanna Skrzypczak 36
Bibliografia 42
Rozdział III
E-przedsiębiorczość 43
3.1. Formalno-prawne uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego w sieci - Sebastian Kopera 43
3.2. Jak założyć e-biuro podróży? - Sebastian Kopera, Jacek Panek 47
3.3. Cyfrowe instrumenty przedsiębiorczości turystycznej - Sebastian Kopera 58
Bibliografia 74
Rozdział IV
Współczesny rynek turystyczny 77
4.1. Specyfika rynku turystycznego - Małgorzata Bednarczyk 77
4.2. Jakość i personel w przedsiębiorczości turystycznej - Ewa Wszendybył-Skulska 80
4.3. Bezpieczeństwo produktów i usług w turystyce - Marta Najda-Janoszka 111
4.4. Opisy przypadków: jak zapewnić bezpieczeństwo żywności? 135
Bibliografia 141
Rozdział V
Zarządzanie marketingowe - Ewa Grabińska 145
5.1. Znaczenie marketingu dla menadżerów turystyki 145
5.2. Koncepcja marketingu-mix dla „hotelu 4*" w Krakowie 148
5.3. Plan marketingowy w przedsiębiorstwie turystycznym 155
5.4. Badania marketingowe na rynku turystycznym 157
5.5. Budowa marki firmy turystycznej 162
Bibliografia 167
Rozdział VI
Planowanie i finanse w firmach turystycznych 169
6.1. Plan biznesu - Jacek Chudzik 169
6.2. Podatki w biznesie turystycznym - Zbigniew Michalik 180
Bibliografia 189
Rozdział VII
Instytucje wspierające przedsiębiorczość w turystyce 191
7.1. Franchising - Marek Świerad 191
7.2. Turystyczny samorząd gospodarczy - Jarema Batorski 198
7.3. Klastry i inkubatory przedsiębiorczości - Jacek Gancarczyk 202
7.4. Wsparcie funduszy Unii Europejskiej - Jacek Gancarczyk 205
Bibliografia 230
Rozdział VIII
Przedsiębiorczość międzynarodowa - przykłady rynków i firm na Ukrainie i w Federacji Rosyjskiej 235
8.1. Uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego na Ukrainie - Mariusz Żurek 235
8.2. Rynek i przedsiębiorstwo turystyczne w Federacji Rosyjskiej - Grzegorz Sroślak 250
Bibliografia 261
Załączniki 265
Polub nas na Facebooku