• KTO WYCHOWUJE NASZE DZIECI? Big Tech, Big Business a życie naszych dzieci

Pomimo rosnącej liczby badań naukowych wyliczających krzywdy wynikające z nadmiernego zanurzenia w nieregulowanym, potężnie uwodzicielskim i ukierunkowanym na zyski świecie przemysłu „kid-tech", czyli technologii dla dzieci, technologie cyfrowe były już głęboko zakorzenione w życiu dzieci jeszcze przed pandemią COVID-19. W książce „Kto wychowuje nasze dzieci?" Linn - jedna z czołowych światowych ekspertek ds. wpływu Big Tech oraz przemysłu technologicznego na dzieci - zgłębia przyczyny oraz konsekwencje tej monumentalnej zmiany w kierunku zdigitalizowanego, skomercjonalizowanego dzieciństwa, skupiając się na wartościach, relacjach oraz nauce. Dzieci stają się lukratywną pożywką dla szeregu firm technologicznych, społecznościowych czy produkujących zabawki, począwszy od producentów eksploatacyjnych gier, przez platformy mediów społecznościowych, po technologię „edukacyjną" i markowe programy szkolne o wątpliwej skuteczności.

Podtytuł KTO WYCHOWUJE NASZE DZIECI? Big Tech, Big Business a życie naszych dzieci
Tytuł oryginalny Who's Raising the Kids?: Big Tech, Big Business, and the Lives of Children
Autor Susan Linn
Tłumaczenie Agnieszka Jarosz
Rok wydania 2023
Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Format 145x235
Stron 384
59.00 40.12
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
40.12
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-741-0

Interaktywne zabawki, media społecznościowe, aplikacje do niemal wszystkich funkcji życiowych w telefonie, zegarku − prawdopodobnie to one wychowują twoje dziecko, mając większy wpływ na jego rozwój niż ty sam!

Tymczasem na żadnym z etapów swojego rozwoju dziecko nie potrzebuje ich w takim zakresie, w jakim ich używa. Ty zaś masz pełną władzę, aby ograniczyć czas spędzany przed ekranem lub po prostu powiedzieć jemu „nie”.

Przyjrzyj się temu, czy oby na pewno ty wychowujesz swoje dziecko.

Książka Kto wychowuje nasze dzieci? Big Tech, Big Business a życie naszych dzieci:

r prezentuje rodzicom mechanizmy marketingu skierowanego do dzieci;

r otwiera oczy na perswazję, jakiej poddawane są dzieci, także pod płaszczykiem edukacji i wspomagania ich rozwoju;

r pokazuje, w jaki sposób konsumpcjonizm i jego podstawowe założenia nadwyrężają dobrostan dzieci, prowadząc do wielu trudności emocjonalnych i osamotnienia.

Autorka nie poprzestaje na krytyce społecznej i uświadamianiu zagrożeń związanych z konsumpcjonizmem, ale – co ważne:

r podpowiada sposoby, w jakie możemy swoje dzieci ochronić;

r uczy, jak przywrócić porządek, w którym dziecko nie jest targetem przemysłu technologicznego, zabawkarskiego czy rozrywkowego;

r pomaga przeciwstawić się korporacjom przejmującym kontrolę nad życiem dzieci i być rodzicem zapewniającym dzieciństwo potrzebne do rozwoju.

Mimo trudnego w konsekwencjach społecznych tematu autorka nie stroni od poczucia humoru i optymizmu, co czyni lekturę przyjemną i dającą siłę do odważnego i odpowiedzialnego rodzicielstwa oraz nadzieję na zmniejszenie siły oddziaływania Big Tech i Big Business na nasze dzieci.



Jeśli kochasz dzieci i zależy ci na ich przyszłości (jak nam wszystkim), ta książka jest wezwaniem
do boju.
RUSSELL BANKS, autor m.in. Rule of the Bone, Continental Drift i innych publikacji

W tej bezlitosnej opowieści o tym, co oznacza wychowanie dziecka w komercyjnym społeczeństwie, Susan Linn wzywa rządy, szkoły i rodziców do stawienia oporu wobec nieugiętego marketingu, fałszywych obietnic i nasycenia technologią naszych najbardziej intymnych i prywatnych sfer życia.
SOPHIE BRICKMAN, autorka książki Baby, Unplugged

Brawa dla Susan Linn! Ta niezwykle ważna książka ukazuje się w idealnym momencie.
PEDRO NOGUERA, dziekan Rossier School of Education, University of Southern California

Napisane z pasją i niezwykle praktyczne rozliczenie się z jednym z największych dylematów naszej epoki. Każde dziecko potrzebuje adwokata takiego jak Susan Linn; każdy rodzic - tak mądrego przyjaciela jak ona; każdy polityk i przywódca firmy - tak nieustraszonego rywala jak ona.
JAMES CARROLL, The Truth at the Heart of the Lie

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego tak wielu menedżerów z Doliny Krzemowej decyduje się wychowywać swoje dzieci z dala od technologii? Ta książka wyjaśni ci, czego próbują uniknąć i dlaczego nadszedł czas, aby umożliwić dzieciom rozwój jako ludziom, a nie jako „konsumentom".
LENORE SKENAZY, prezes Let Grow oraz autorka książki Free-Range Kids

Powołując się na imponujący zbiór badań i opowieści, Linn rzuca światło na krzywdy płynące z tego, co słusznie nazywa „korporacyjnym przejęciem dzieciństwa", i pokazuje nam, co możemy zrobić, aby ochronić nasze dzieci.
ALFIE KOHN, autor książek The Schools Our Children Deserve oraz Punished by Rewards

Obowiązkowa lektura, która powinna stanowić podstawę do odbycia ważnego dialogu na arenie ogólnokrajowej.
SHERRY TURKLE, profesor MIT oraz autorka książek Alone Together, Reclaiming Conversation, The Empathy Diaries

Nieoceniony poradnik dla tych, którzy nie potrafi ą oprzeć się platformom oraz aplikacjom, w coraz bardziej bolesny sposób ograniczającym życie naszego społeczeństwa.
BILL McKIBBEN, autor książki The Flag, the Cross, and the Station Wagon

Do Czytelnika 11
Wstęp 17

1. Czego potrzebują dzieci i dlaczego korporacje nie mogą im tego zapewnić 29
2. Kto prowadzi w grze toczonej przez Big Tech? 53
3. A gra toczy się dalej 81
4. Przeglądaj! Kliknij! Kup! Powtórz! 105
5. Jak satysfakcjonujące są nagrody? 125
6. Dręczący problem wymuszania na rodzicach 143
7. Urządzenia stwarzające podziały 161
8. Stronniczość na sprzedaż 183
9. Markowe nauczanie 205
10. Big Tech idzie do szkoły 227
11. Czy to jest nadzieja? 245
12. O pór rodzicielski - sugestie dotyczące tego, jak trzymać Big Tech na dystans 255
13. Zmieniamy świat na lepsze dla wszystkich dzieci 281
Posłowie 295
Podziękowania 297
Aneks: Polityka dla okręgów szkolnych 299
Sugerowana lista lektur, filmów i podcastów 305
Zasoby 309
Przypisy 317
Indeks 373
O Autorce 383

SUSAN LINN jest psychologiem, nagradzaną brzuchomówczynią, a także światowej sławy ekspertką ds. kreatywnej zabawy oraz wpływu marketingu medialnego i komercyjnego na dzieci. Była dyrektorem oraz założycielką Campaign for a Commercial-Free Childhood (dziś pod nazwą Fairplay), a obecnie jest pracownikiem naukowym prowadzącym badania w Boston Children's Hospital oraz wykładowcą na kierunku psychiatrii w Harvard Medical School. Jest autorką książek „Consuming Kids" oraz „The Case for Make Believe" (Wydawnictwo The New Press). Mieszka w Brookline, Massachusetts.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku