• Kapitał relacyjny sektora usług szkoleniowych

Niniejsza książka stanowi kompendium wiedzy na temat kapitału relacyjnego sektora usług szkoleniowych, adresowane zarówno do środowiska akademickiego, jak i szerokiego grona praktyków zarządzania zainteresowanych omawianą tematyką.

Podtytuł Kapitał relacyjny sektora usług szkoleniowych
Autor Małgorzata Smolska
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 256
80.00 56.00
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
80
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-093-0
Niniejsza książka stanowi kompendium wiedzy na temat kapitału relacyjnego sektora usług szkoleniowych, adresowane zarówno do środowiska akademickiego, jak i szerokiego grona praktyków zarządzania zainteresowanych omawianą tematyką.

„Monografia stanowi próbę kompleksowego ujęcia zagadnień kapitału relacyjnego badanych przedsiębiorstw rynku usług szkoleniowych. Treść tego dzieła w istotny sposób poszerza dostępne dotąd zasoby wiedzy w przedmiotowym obszarze tematycznym, przyczyniając się tym samym do propagowania idei kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstw szeroko pojętego sektora usług rozwojowych. Uważam, że książka jest adresowana do szerokiego grona profesjonalnych czytelników. Użyteczna będzie zarówno dla naukowców, doktorantów, studentów, jak i praktyków zarządzania chcących pogłębić omawianą tematykę. Wobec powyższego, oryginalność i przydatność praktyczna recenzowanego przeze mnie dzieła wydaje się oczywista".
dr hab. inż. Joanna Kałkowska, prof. PP, fragment recenzji

„Recenzowana monografia jest wartościową pozycją, która zarówno może stanowić inspirację dla przyszłych badaczy omawianej problematyki, jak i posiada wiele wątków aplikacyjnych, w tym rekomendacji możliwych do wykorzystania w działalności biznesowej".
dr hab. Justyna Łapińska, prof. UMK, fragment recenzji

Wstęp 7

Rozdział 1
Kapitał relacyjny w ujęciu teoretycznym 15
1.1. Kapitał relacyjny jako element kapitału intelektualnego 15
1.2. Pojęcie i znaczenie kapitału relacyjnego w świetle wybranych teorii 18
1.3. Elementy składowe kapitału relacyjnego 26
1.4. Korzyści dla przedsiębiorstwa z budowania kapitału relacyjnego 31

Rozdział 2
Znaczenie kapitału relacyjnego dla funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku usług szkoleniowych 43
2.1. Zaufanie jako podstawa kapitału relacyjnego 43
2.2. Kształtowanie kapitału relacyjnego w procesie zarządzania relacjami z interesariuszami 56
2.3. Analiza, pomiar i monitoring kapitału relacyjnego przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe 65
2.4. Kwantyfikacja funkcjonowania przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe i rola kapitału relacyjnego w tym procesie 72

Rozdział 3
Metodyka badań własnych 77
3.1. Wyzwania rynku usług szkoleniowych 77
3.2. Przedsiębiorstwo szkoleniowe jako podmiot badań 86
3.2.1. Charakterystyka przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe w Polsce 87
3.2.2. Charakterystyka przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe w województwie zachodniopomorskim 95
3.3. Ogólne założenia badawcze 101
3.4. Procedura badań oraz zastosowane metody badawcze 106

Rozdział 4
Kapitał relacyjny badanych przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe - wyniki badań ilościowych 119
4.1. Analiza wyników badania kapitału relacyjnego na grupie przedsiębiorstw w badaniu ilościowym właściwym 119
4.1.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw szkoleniowych w województwie zachodniopomorskim 119
4.1.2. Kapitał relacyjny badanych przedsiębiorstw 123
4.1.3. Ocena funkcjonowania badanych przedsiębiorstw 140
4.2. Weryfikacja empiryczna wpływu kapitału relacyjnego na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw 148

Rozdział 5
Doskonalenie relacji przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe 163
5.1. Doskonalenie relacji przedsiębiorstw szkoleniowych - wnioski z badań jakościowych 163
5.2. Kształtowanie relacji w dobie pandemii COVID-19 - wnioski z badań jakościowych uzupełniających 188
5.3. Potencjał relacji przedsiębiorstw szkoleniowych - dyskusja wyników badań ilościowych oraz jakościowych 194
5.4. Koncepcja doskonalenia relacji przedsiębiorstw świadczących usługi szkoleniowe 203
5.5. Wnioski oraz rekomendacje z przeprowadzonych badań dla praktyki biznesu 207

Zakończenie 211
Bibliografia 215

Spis rysunków 232
Spis wykresów 233
Spis tabel 235

Załączniki 239
O Autorce 255

Dr Małgorzata Smolska - adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Główny obszar zainteresowań naukowych autorki dotyczy szeroko pojętej tematyki kapitału relacyjnego, usług rozwojowych (szkolenia, coaching, mentoring), a także zarządzania projektami szkoleniowymi. Uczestniczka wyjazdów szkoleniowych w zagranicznych ośrodkach naukowych (m.in.: ELC London Street, University of Salzburg, Algarve University, University of Parma, University of Tuscia), z doświadczeniem dydaktycznym zdobytym zarówno w Polsce, jak i za granicą (Turiba University, University of Cassino and Southern Lazio, University of Pau, University of Molise, European University of Tirana, Wismar University). Współrealizatorka wielu projektów szkoleniowych: Seminarium PM Edukacja, Project Management Training, Praktycznie z WZiEU, Meet Project Managers, BBVET, Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy oraz Akademia Młodego Ekonomisty na Uniwersytecie Szczecińskim. Członkini Stowarzyszeń: IPMA Polska, PSTD, SII. Od 2016 r. sprawuje funkcję Wiceprzewodniczącej Zachodniopomorskiej Grupy Regionalnej IPMA Polska, współorganizując inicjatywy projektowe o zasięgu lokalnym. Ukończyła certyfikowane szkolenie Professional Coach i posiada certyfikat ACSTH. Licencjonowany trener narzędzi psychometrycznych: ILM72 oraz MTQ48, a także certyfikowany kierownik projektu: PRINCE2 Practitioner, Agile Practitioner, Scrum Master, P3O, MOP. Autorka 30 publikacji naukowych oraz 4 ekspertyz na rzecz praktyki gospodarczej.

Recenzenci:
Dr hab. inż. Joanna Kałkowska, prof. PP
Dr hab. Justyna Łapińska, prof. UMK

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku