• Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej

Problematyka książki dotyczy opieki szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej. Mimo zapisów w polskim ustawodawstwie, praktyka wskazuje, że kwestie te pilnie wymagają kompleksowych rozwiązań. Aby wypracować najlepsze rozwiązania w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej konieczne jest dokonanie analizy zjawiska zarówno z punktu widzenia teorii naukowej, jak i praktyki. Treść publikacji koncentruje się wokół funkcjonowania współczesnej rodziny i szkoły oraz występujących zjawisk patologicznych. W obecnej rzeczywistości w polskich rodzinach występuje wiele problemów. Znajduje to swoje negatywne odzwierciedlenie w realizacji przypisanych jej funkcji, niekorzystnie wpływa na wypełnianie zadań opiekuńczych wobec dzieci. Zmienia się także funkcjonowanie polskiej szkoły, występują zaburzenia w realizacji jej funkcji. Podejmując refleksję nad tą niezwykle istotną problematyką warto rozpatrywać zadania pełnione zarówno przez szkołę, jak i rodzinę - w szerokim kontekście społec

Podtytuł Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej
Autor Daria Becker-Pestka
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 235x165
Stron 184
54.00 37.80
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
37.26
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7556-939-1
Problematyka książki dotyczy opieki szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej. Mimo zapisów w polskim ustawodawstwie, praktyka wskazuje, że kwestie te pilnie wymagają kompleksowych rozwiązań. Aby wypracować najlepsze rozwiązania w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej konieczne jest dokonanie analizy zjawiska zarówno z punktu widzenia teorii naukowej, jak i praktyki.

Treść publikacji koncentruje się wokół funkcjonowania współczesnej rodziny i szkoły oraz występujących zjawisk patologicznych. W obecnej rzeczywistości w polskich rodzinach występuje wiele problemów. Znajduje to swoje negatywne odzwierciedlenie w realizacji przypisanych jej funkcji, niekorzystnie wpływa na wypełnianie zadań opiekuńczych wobec dzieci. Zmienia się także funkcjonowanie polskiej szkoły, występują zaburzenia w realizacji jej funkcji. Podejmując refleksję nad tą niezwykle istotną problematyką warto rozpatrywać zadania pełnione zarówno przez szkołę, jak i rodzinę - w szerokim kontekście społecznym, kulturowym czy ekonomicznym.

Część empiryczna książki skupiona jest wokół działań realizowanych przez szkołę w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej. Praca z podopiecznymi ma nie tylko charakter diagnostyczny, ale również prewencyjny i interwencyjny. Zgromadzony w tej części pracy materiał pokazuje ogromny zakres problemów, z jakimi zmagają się zarówno rodziny, jak i szkoły. Zaprezentowane rozwiązania stosowane w polskich szkołach wskazują na ogromną determinację personelu pedagogicznego w podejmowanych działaniach opiekuńczych, pomocowych. W książce pokazane zostały problemy rodzin i rozwiązania praktyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi realizowane nie tylko przez pracowników szkół, ale także liczne podmioty zewnętrzne.

Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z rodzinami - a przede wszystkim z dziećmi z rodzin patologicznych, ale także przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną. Książka umożliwia poszerzenie wiedzy na temat zjawisk patologicznych, funkcjonowania i aktualnych problemów rodziny i szkoły. Pozwala również na zapoznanie się z publikacjami niepedagogicznymi skupionymi wokół problematyki zjawisk patologicznych. Tekst może też stanowić wskazanie do dalszych badań naukowych w tym zakresie, podejmowania refleksji nad obszarem opieki nad dzieckiem w szkole i instytucjach zewnętrznych.

Wstęp 7

1. Rodzina i szkoła we współczesnej rzeczywistości - funkcje, zadania, problemy. Przegląd zagadnień w oparciu o literaturę przedmiotu 11
1.1. Rodzina i patologia społeczna - wyjaśnienie podstawowych pojęć 11
1.2. Wybrane zjawiska patologii w rodzinie - przegląd zagadnień 22
1.3. Zjawiska patologii społecznej w publikacjach niespecjalistycznych 42
1.4. Funkcje i zadania szkoły 51

2. Metodologiczne podstawy projektu 65
2.1. Teoretyczne podstawy badań własnych 65
2.2. Przedmiot, cel i problem badań 69
2.3. Opis metody badań własnych 71
2.4. Charakterystyka badanej populacji 74
2.5. Organizacja i uwagi na temat przebiegu badań własnych 75
2.6. Charakterystyka terenu badań 78

3. Prezentacja wyników badań 83
3.1. Instytucje i podmioty współpracujące ze szkołą a opieka nad dzieckiem z rodziny patologicznej 83
3.2. Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej - prezentacja wyników badań 99
3.3. Działania pedagoga szkolnego w zakresie opieki nad dzieckiem z rodziny patologicznej 143

4. Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej - synteza wyników badań 153

Podsumowanie i wnioski 165
Bibliografia 175
Spis tabel 181
Spis diagramów 182
Aneks 183

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku