-
Koszyk jest pusty
-
x
-
Koszyk jest pusty
-
x
- Kategorie
-
Prosument na rynku usług bankowości elektronicznej - modele zachowań
Rozwój nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, takich jak np. sztuczna inteligencja, technologia 5G, Internet rzeczy, umożliwił powstanie nowych form prosumpcji i zmienił sytuację prosumenta. Jednocześnie pandemia COVID-19 przyspieszyła procesy prosumpcji na rynku e-usług, szczególnie w obszarze bankowości elektronicznej. E-bankowość odegrała kluczową rolę w zdynamizowaniu innych rynków e-usług, takich jak e-zdrowie, e-handel czy też e-administracja. Dzięki rozwiniętej infrastrukturze cyfrowej, bezpiecznym i szybkim płatnościom online, a także zaawansowanym rozwiązaniom uwierzytelniania bankowość elektroniczna przyczyniła się do rozwoju ekosystemu usług cyfrowych, umożliwiając sprawniejsze ich funkcjonowanie.
| Wysyłka w ciągu | 14 dni |
| Kod kreskowy | |
| ISBN | 978-83-8102-921-6 |
| EAN | 9788381029216 |
Niniejsza publikacja jest kompleksowym opracowaniem dotyczącym sytuacji i roli prosumenta na współczesnym rynku bankowości elektronicznej. Obejmuje szerokie spektrum zagadnień, takich jak zmiany w obszarze e-bankowości, specyfika zachowań prosumentów na tym rynku oraz analiza wyzwań, jakie towarzyszą prosumentom i instytucjom finansowym. Książka łączy przegląd teoretyczny z praktycznymi wnioskami opartymi na wynikach badań autora.
Kluczowe zagadnienia poruszane w publikacji:
• Jakie trendy i wyzwania towarzyszą obecnie rynkowi bankowości elektronicznej?
• Na czym polega istota prosumpcji i prosumenta oraz jak ewoluuje prosumpcja w związku z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych?
• Na czym polega specyfika zachowań prosumentów na rynku e-bankowości?
• Jakie wady i zalety towarzyszą prosumpcji na rynku bankowości elektronicznej?
• W jaki sposób prosumenci korzystają z możliwości oferowanych przez bankowość elektroniczną oraz jak dzielą się informacjami na temat usług bankowych z innymi uczestnikami rynku?
• Jakie segmenty prosumentów występują na rynku bankowości elektronicznej?
Wstęp 7
Rozdział 1
Prosumpcja i prosument - podejście holistyczne 17
1.1. Geneza, istota i funkcje prosumpcji 17
1.2. Determinanty prosumpcji 28
1.3. Znaczenie prosumpcji na współczesnym rynku 39
1.4. Prosument jako podmiot rynku 42
Rozdział 2
Specyfika bankowości elektronicznej i kierunki jej rozwoju 67
2.1. Istota, formy i znaczenie bankowości elektronicznej 67
2.2. Struktura rynku bankowości elektronicznej 74
2.3. Współczesne trendy rozwoju bankowości elektronicznej 85
2.4. Wyzwania bankowości elektronicznej 93
Rozdział 3
Teoretyczne podstawy zachowań prosumpcyjnych na rynku e-bankowości 107
3.1. Specyfika zachowań prosumpcyjnych na rynku usług e-bankowości 107
3.2. Samodzielne korzystanie z usług bankowych (self-banking) 118
3.3. Wymiana informacji o usługach bankowych w Internecie 120
3.4. Generowanie przez prosumentów danych przydatnych dla instytucji finansowych 135
3.5. Zalety i wady prosumpcji na rynku e-bankowości 140
Rozdział 4
Zachowania prosumentów na rynku usług e-bankowości w świetle wyników badań własnych 157
4.1. Metodyka badania i charakterystyka respondentów 157
4.2. Zakres samodzielnego korzystania z usług bankowości elektronicznej 163
4.3. Obszar dzielenia się informacjami przez prosumentów 174
4.4. Model zachowań prosumentów ze względu na zakres ich aktywności 181
4.5. Model zachowań prosumentów ze względu na ich postawy wobec prosumpcji 187
Zakończenie 213
Bibliografia 223
Spis tabel 251
Spis rysunków 254
Aneks 255
Recenzenci:
Prof. dr hab. Agnieszka Izabela Baruk, Politechnika Łódzka
Dr hab. Robert Wolny, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Polub nas na Facebooku