-
Koszyk jest pusty
-
x
-
Koszyk jest pusty
-
x
- Kategorie
-
Symbioza przemysłowa i greenwashing w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa
Publikacja skierowana jest do menedżerów i praktyków biznesu, specjalistów ds. CSR i komunikacji, analityków rynku, badaczy oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem, środowiskiem i etyką biznesu, a także do wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować odpowiedzialny i wiarygodny wizerunek organizacji.
| Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
| Kod kreskowy | |
| ISBN | 978-83-8102-947-6 |
| EAN | 9788381029476 |
• symbiozę przemysłową jako strategię współpracy między przedsiębiorstwami, wspierającą rozwój gospodarki obiegu zamkniętego;
• greenwashing, czyli manipulacyjne działania marketingowe kreujące „zielony" wizerunek firm.
Szczególną wartością publikacji są:
• wyniki badań empirycznych dotyczących wpływu działań środowiskowych na wizerunek przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce;
• analiza literatury dotyczącej wdrażania gospodarki obiegu zamkniętego w Bułgarii, osadzona w kontekście europejskich wyzwań środowiskowych;
• praktyczne wskazówki oraz zestaw kryteriów oceny, pozwalające odróżnić działania rzeczywiście zrównoważone od powierzchownego greenwashingu.
Publikacja skierowana jest do menedżerów i praktyków biznesu, specjalistów ds. CSR i komunikacji, analityków rynku, badaczy oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem, środowiskiem i etyką biznesu, a także do wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować odpowiedzialny i wiarygodny wizerunek organizacji.
„Autorka podejmuje się ambitnego zadania analizy współczesnych praktyk biznesowych, wskazując zarówno na ich pozytywne aspekty, jak i ryzyko związane z nieetycznym wykorzystaniem retoryki ekologicznej. Jednym z największych atutów tej publikacji jest jej praktyczne znaczenie".
dr hab. Nina Stępnicka, fragment recenzji
„W obliczu nadchodzącej rewolucji w raportowaniu, w której transparentność i rzeczywiste działania staną się fundamentem sukcesu, ta publikacja oferuje cenne narzędzia do zrozumienia, jak unikać greenwashingu i jak skutecznie wdrażać symbiotyczne, zrównoważone inicjatywy w przedsiębiorstwach".
prof. dr hab. Petro Garasyim, fragment recenzji
Wstęp 7
Rozdział 1
Symbioza przemysłowa jako element modeli współpracy i integracji z gospodarką obiegu zamkniętego 15
1.1. Pojęcie i znaczenie symbiozy przemysłowej w kontekście gospodarki obiegu zamkniętego 15
1.2. Modele i strategie współpracy międzysektorowej 26
1.3. Fazy wdrażania symbiozy przemysłowej 32
1.4. Integracja działań w zakresie symbiozy przemysłowej z gospodarką odpadami 37
1.5. Bariery i wyzwania w implementacji symbiozy przemysłowej 47
1.6. Podsumowanie i wnioski 58
Rozdział 2
Istota i znaczenie greenwashingu oraz praktyki przeciwdziałania 65
2.1. Definicja, rodzaje i przyczyny greenwashingu 65
2.2. Komunikacja społecznej odpowiedzialności biznesu a ryzyko greenwashingu 78
2.3. Mechanizmy i narzędzia przeciwdziałania greenwashingowi 86
2.4. Ograniczanie greenwashingu poprzez regulacje prawne i normy międzynarodowe 91
2.5. Polskie przepisy a prawa konsumentów w walce z greenwashingiem 98
2.6. Podsumowanie i wnioski 102
Rozdział 3
Badania empiryczne działań proekologicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych 109
3.1. Charakterystyka próby badawczej 109
3.2. Problemy i hipotezy badawcze 112
3.3. Wyniki badań własnych i ich omówienie 116
3.4. Odpowiedzi na pytania badawcze w kontekście uzyskanych wyników 180
3.5. Analiza założeń gospodarki obiegu zamkniętego w Bułgarii na tle współczesnych wyzwań środowiskowych 198
3.6. Wnioski i rekomendacje 217
Zakończenie 229
Bibliografia 239
Załącznik: Kwestionariusz ankietowy 247
Spis tabel 257
Spis wykresów 261
Spis rysunków 262
Monika Szczerbak − doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Instytucie Organizacji i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Specjalistka w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego, członkini Stowarzyszenia Instytutu Audytorów Wewnętrznych (IIA) Polska oraz prezes spółki konsultingowej zrzeszonej w międzynarodowej grupie podmiotów International Network of Accountants and Auditors (INAA). Autorka i współautorka wielu artykułów oraz publikacji z zakresu zarządzania, audytu, finansów i rachunkowości zarządczej.
Recenzenci:
Prof. dr hab. Petro Garasyim, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Dr hab. Nina Stępnicka, prof. Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu
Polub nas na Facebooku