• Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii?

Wiesz czego nie nauczyli Cię w szkole na historii? Że możesz wykorzystać ją na wiele sposobów: do promowania swojego biznesu, wydarzenia, dla podmiotów kultury i samorządów albo wpłynąć na postawy odbiorców. Ale jak się za to zabrać? Skąd wiesz czy nie zrobisz tego źle? Czy nie zostaniesz zhejtowany i odsądzony od czci i wiary? Czy w ogóle wolno Ci tak robić? No ba! Wystarczy wykorzystywać historię do działań marketingowych, bo wtedy promujesz podwójnie - markę i historię. Przygotowałam dla Ciebie mały przewodnik błędów, wtop, nudy itp., a także powodów, dlaczego nie wyszło. Pokaże Ci z jakich narzędzi w marketingu historycznym skorzystać, aby tego uniknąć. Ta książka jest dla przedstawicieli marek komercyjnych, które chciałyby wykorzystać historię do budowania swojej tożsamości i wizerunku, a także dla podmiotów kultury i samorządów. Dzięki niej zbudujesz relację z odbiorcą, zainteresujesz go swoją ofertą. Ta książka jest dla wszystkich, którzy mogą zadbać o marketing historyczny w Polsce. Myślę, że Kościuszko nie musiałby korzystać z tej książki. Jak budował społeczność zaangażowaną? On był w tym mistrzem. Sięgnij po tę książkę i sprawdź!

Podtytuł Marketing historyczny. Czy umiemy mądrze korzystać z historii?
Autor Wiktoria Czarnecka
Rok wydania 2023
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 168
50.00 35.00
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
35
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 3 dni
ISBN 978-83-8102-734-2
Wiesz czego nie nauczyli Cię w szkole na historii? Że możesz wykorzystać ją na wiele sposobów: do promowania swojego biznesu, wydarzenia, dla podmiotów kultury i samorządów albo wpłynąć na postawy odbiorców. Ale jak się za to zabrać? Skąd wiesz czy nie zrobisz tego źle? Czy nie zostaniesz zhejtowany i odsądzony od czci i wiary? Czy w ogóle wolno Ci tak robić?
No ba! Wystarczy wykorzystywać historię do działań marketingowych, bo wtedy promujesz podwójnie - markę i historię. Przygotowałam dla Ciebie mały przewodnik błędów, wtop, nudy itp., a także powodów, dlaczego nie wyszło. Pokaże Ci z jakich narzędzi w marketingu historycznym skorzystać, aby tego uniknąć.
Ta książka jest dla przedstawicieli marek komercyjnych, które chciałyby wykorzystać historię do budowania swojej tożsamości i wizerunku, a także dla podmiotów kultury i samorządów. Dzięki niej zbudujesz relację z odbiorcą, zainteresujesz go swoją ofertą. Ta książka jest dla wszystkich, którzy mogą zadbać o marketing historyczny w Polsce.
Myślę, że Kościuszko nie musiałby korzystać z tej książki. Jak budował społeczność zaangażowaną? On był w tym mistrzem. Sięgnij po tę książkę i sprawdź!

Podziękowania 7
Wstęp 9

1. Co to jest marketing historyczny? 15
1.1. Próba znalezienia definicji marketingu historycznego 15
1.2. Narzędzia marketingu historycznego 19
1.2.1. Brand purpose marki, czyli buduj markę na wartościach 20
1.2.2. Storytelling 23
1.2.3. Corporate social responsibility - społeczna odpowiedzialność biznesu 28
1.2.4. Kody kulturowe i symbole 33
1.2.5. Real-time marketing 44

2. Polak-Patriota, czyli jak zepsuliśmy marketing historyczny w Polsce 51
2.1. Rocznica zbrodni katyńskiej: [nie, dziękuję], czyli o tym, jak robimy marketing martyrologiczny 52
2.2. Pedagogika (miejsc) pamięci, czyli czy możemy nauczyć się czegoś od Niemców? 56
2.3. Żołnierze wyklęci [Zabijano ich po wojnie. Przepraszam, nic więcej nie wiem], czyli o kulcie bohaterów w Polsce 61
2.4. Powstania mamy we krwi! Czyli dlaczego zapomnimy o powstańcach warszawskich... 66
2.5. Marketing historyczny powstania warszawskiego - bazujemy na budowaniu relacji z autorytetem 70

3. Marketing historyczny w Polsce - case study, czyli oni wiedzieli jak to robić 77
3.1. Tadeusz Kościuszko - jego budowanie marki osobistej i społeczności zaangażowanej 78
3.2. Józef Piłsudski, czyli wizja i misja marki - niepodległa Polska 91
3.3. Maria Skłodowska-Curie - kobieta nowoczesna, czyli gdzie szukać inspiracji dla współczesnych Polek i Polaków 104
3.4. Janina Lewandowska, czyli młodość ma swoje prawa 119

4. Mroczne widmo... czyli wymazywanie komunizmu z przestrzeni publicznej 131
4.1. Ślady nazizmu a ślady komunizmu w Polsce 142
4.2. Powstańcy warszawscy kiedyś odejdą... Kto będzie bohaterem po nich? 148
4.3. Naród potrzebuje mitu - historii, z którą się utożsamia 152

Podsumowanie 157
Bibliografia 161
Spis tabel 165
Spis grafik 166
Case study 167

Wiktoria Czarnecka Ułan PR, właścicielka agencji Sztyblety PR, wykładowca na WSEiZ w Warszawie, pedagog. Buduje tożsamość i wizerunek marki. Szkoli m.in. z storytellingu, buyer persony, marketingu: miejsca, historycznego, sportowego. Członek Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Pomysłodawca projektów: „Wakacje z PR", „Kobieca Liga Mistrzyń" i „Wiślackie Pokolenia".

Recenzja:
dr hab. Leszek Bohdanowicz, Uniwersytet Łódzki
dr hab. Adam Leszczyński, Uniwersytet SWPS

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku