- Kategorie
-
PODSTAWY DZIENNIKARSTWA. Co powinni wiedzieć dziennikarze, a czego powinno oczekiwać społeczeństwo
Klasyka pośród książek o dziennikarstwie, zawierająca zaktualizowane informacje na temat roli reportażu w czasach narastającego braku zaufania do mediów i rozprzestrzeniania się fałszywych wiadomości, a także na temat tego, jak technologia może wspierać dziennikarzy w radzeniu sobie z wyzwaniami.
Wysyłka w ciągu | 10 dni |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-998-8 |
EAN | 9788381029988 |
Ponad dwie dekady temu Committee of Concerned Journalists (amerykańska organizacja non-profit zrzeszająca dziennikarzy, wydawców, właścicieli mediów, pracowników naukowych i obywateli zaniepokojonych przyszłością zawodu) zebrał kilku z najbardziej wpływowych dziennikarzy w Ameryce, by zadać im pytanie: „Po co jest dziennikarstwo?". Poprzez wyczerpujące badania, ankiety, wywiady i fora publiczne komisja zidentyfikowała podstawowe elementy definiujące dziennikarstwo i jego rolę w naszym społeczeństwie.
W rezultacie powstała jedna z najważniejszych książek o mediach, jakie kiedykolwiek napisano - zdobywczyni nagrody Goldsmith Book Prize na Harvardzie, nagrody Society of Professional Journalists Award oraz nagrody Barta Richardsa w dziedzinie krytyki mediów na Penn State University.
Polskie wydanie Podstaw dziennikarstwa zawiera nowe materiały opisujące sposoby, w jakie dziennikarze mogą efektywnie wykorzystywać technologię, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniającą się architekturę przychodów z wiadomości. To niekwestionowany przewodnik dla dziennikarzy, studentów i wszystkich, którzy chcą być na bieżąco w dzisiejszych kontrowersyjnych czasach.
Przedsłowie do czwartego wydania 7
Wstęp 17
Rozdział 1. Jaki jest cel dziennikarstwa? 33
Rozdział 2. Prawda: Pierwsza i najbardziej dezorientująca zasada 79
Rozdział 3. Dla kogo pracują dziennikarze 111
Rozdział 4. Dziennikarstwo weryfikacji 147
Rozdział 5. Niezależność od frakcji 211
Rozdział 6. Monitorować władzę i udzielić głosu mniej potężnym 257
Rozdział 7. Dziennikarstwo jako forum publiczne 289
Rozdział 8. Zaangażowanie i znaczenie 315
Rozdział 9. Uczyń wiadomości kompleksowymi i proporcjonalnymi 353
Rozdział 10. Dziennikarze mają obowiązek sumienia 381
Rozdział 11. Prawa i obowiązki obywateli 407
Podziękowania 425
Przypisy 429
Indeks 453
BILL KOVACH był redaktorem „The Atlanta Journal-Constitution", szefem waszyngtońskiego biura „The New York Times" i kuratorem programu stypendialnego Nieman Foundation for Journalism na Harvardzie. Założyciel i przewodniczący Committee of Concerned Journalists.
TOM ROSENSTIEL jest dyrektorem wykonawczym Amerykańskiego Instytutu Prasowego. Założyciel Project for Excellence in Journalism, były krytyk mediów „Los Angeles Times" i główny korespondent „Newsweeka" w Kongresie. Autor dziesięciu książek, w tym trzech powieści. Wraz z Billem Kovachem napisał także dwie inne książki − Warp Speed i Blur.
Polub nas na Facebooku