• PODSTAWY DZIENNIKARSTWA. Co powinni wiedzieć dziennikarze, a czego powinno oczekiwać społeczeństwo

Klasyka pośród książek o dziennikarstwie, zawierająca zaktualizowane informacje na temat roli reportażu w czasach narastającego braku zaufania do mediów i rozprzestrzeniania się fałszywych wiadomości, a także na temat tego, jak technologia może wspierać dziennikarzy w radzeniu sobie z wyzwaniami.

Podtytuł PODSTAWY DZIENNIKARSTWA. Co powinni wiedzieć dziennikarze, a czego powinno oczekiwać społeczeństwo
Tytuł oryginalny THE ELEMENTS OF JOURNALISM. What Newspeople Should Know and the Public Should Expect. Revised and updated 4th edition
Autor Bill Kovach, Tom Rosenstiel
Tłumaczenie Agnieszka Jarosz
Rok wydania 2024
Oprawa Twarda
Format 165x235
Stron 462
90.00 63.00
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
90
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 10 dni
ISBN 978-83-8102-998-8
Klasyka pośród książek o dziennikarstwie, zawierająca zaktualizowane informacje na temat roli reportażu w czasach narastającego braku zaufania do mediów i rozprzestrzeniania się fałszywych wiadomości, a także na temat tego, jak technologia może wspierać dziennikarzy w radzeniu sobie z wyzwaniami.
Ponad dwie dekady temu Committee of Concerned Journalists (amerykańska organizacja non-profit zrzeszająca dziennikarzy, wydawców, właścicieli mediów, pracowników naukowych i obywateli zaniepokojonych przyszłością zawodu) zebrał kilku z najbardziej wpływowych dziennikarzy w Ameryce, by zadać im pytanie: „Po co jest dziennikarstwo?". Poprzez wyczerpujące badania, ankiety, wywiady i fora publiczne komisja zidentyfikowała podstawowe elementy definiujące dziennikarstwo i jego rolę w naszym społeczeństwie.
W rezultacie powstała jedna z najważniejszych książek o mediach, jakie kiedykolwiek napisano - zdobywczyni nagrody Goldsmith Book Prize na Harvardzie, nagrody Society of Professional Journalists Award oraz nagrody Barta Richardsa w dziedzinie krytyki mediów na Penn State University.
Polskie wydanie Podstaw dziennikarstwa zawiera nowe materiały opisujące sposoby, w jakie dziennikarze mogą efektywnie wykorzystywać technologię, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmieniającą się architekturę przychodów z wiadomości. To niekwestionowany przewodnik dla dziennikarzy, studentów i wszystkich, którzy chcą być na bieżąco w dzisiejszych kontrowersyjnych czasach.

Przedsłowie do czwartego wydania 7
Wstęp 17

Rozdział 1. Jaki jest cel dziennikarstwa? 33
Rozdział 2. Prawda: Pierwsza i najbardziej dezorientująca zasada 79
Rozdział 3. Dla kogo pracują dziennikarze 111
Rozdział 4. Dziennikarstwo weryfikacji 147
Rozdział 5. Niezależność od frakcji 211
Rozdział 6. Monitorować władzę i udzielić głosu mniej potężnym 257
Rozdział 7. Dziennikarstwo jako forum publiczne 289
Rozdział 8. Zaangażowanie i znaczenie 315
Rozdział 9. Uczyń wiadomości kompleksowymi i proporcjonalnymi 353
Rozdział 10. Dziennikarze mają obowiązek sumienia 381
Rozdział 11. Prawa i obowiązki obywateli 407

Podziękowania 425
Przypisy 429
Indeks 453

BILL KOVACH był redaktorem „The Atlanta Journal-Constitution", szefem waszyngtońskiego biura „The New York Times" i kuratorem programu stypendialnego Nieman Foundation for Journalism na Harvardzie. Założyciel i przewodniczący Committee of Concerned Journalists.

TOM ROSENSTIEL jest dyrektorem wykonawczym Amerykańskiego Instytutu Prasowego. Założyciel Project for Excellence in Journalism, były krytyk mediów „Los Angeles Times" i główny korespondent „Newsweeka" w Kongresie. Autor dziesięciu książek, w tym trzech powieści. Wraz z Billem Kovachem napisał także dwie inne książki − Warp Speed i Blur.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku