• Ekonomia designu (wyd. II)

Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną. Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mnieman

Podtytuł Ekonomia designu (wyd. II)
Autor Artur Borcuch
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 160
45.00 22.50
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
27
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7556-909-4
Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną.

Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować.

Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce. Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza. Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego. Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.

Wstęp 5

Rozdział 1
Rozwój sektora kreatywnego w gospodarce - wybrane aspekty 9
1.1. Rola kreatywności i wiedzy w gospodarce 9
1.2. Innowacje a rozwój sektora kreatywnego 26
1.3. Przemysł kreatywny a sztuka 32

Rozdział 2
Design - ujęcia definicyjne, historia, designer 39
2.1. Definiowanie designu 39
2.2. Design thinking 51
2.2. Historia designu - świat i Polska 54
2.3. Designer - rola i wyzwania 65

Rozdział 3
Design - przedsiębiorstwo, konsument 71
3.1. Przedsiębiorstwo a design 71
3.2. Design usług 78
3.3. Konsument a design 90
3.4. Zrównoważony design 95

Rozdział 4
Design a pieniądz 99
4.1. Design a finanse 99
4.2. Historia pieniądza 100
4.3. Alternatywny pieniądz 104
4.4. Design kart płatniczych 112
4.5. Design pieniądza 115
4.6. Pieniądz w sztuce 134

Zakończenie 145
Bibliografia 147
Spis rysunków 155
Spis tabel 159

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku