• Rozwój rynku płatności mobilnych w Polsce. Perspektywa konsumentów, dostawców i akceptantów płatności mobilnych

We współczesnym zdigitalizowanym świecie mobilność staje się coraz ważniejszym elementem codziennego funkcjonowania człowieka. Smartfony stały się wszechobecne, a konsumenci coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, które pomagają im w życiu codziennym. Coraz więcej osób korzysta z mobilnego dostępu do usług bankowych. Część z nich zaczęła używać smartfonów jako instrumentów dokonywania płatności mobilnych. Telefonem komórkowym można płacić za parking, bilet na koncert, przejazd tramwajem czy zakupy. Na świecie realizowanych jest ponad 160 projektów dotyczących płatności mobilnych. Krajami, w których z powodzeniem funkcjonują m-płatności są Japonia, USA, Francja oraz Kenia. Z kolei najbardziej znanymi na świecie systemami m-płatności są Google Wallet, Isis, Payforit, PayPal, Apple Pay, Samsung Pay. Polacy chętnie korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych, ale również za ich pomocą coraz częściej robią zakupy. Liczba użytkowników m-płatności w Polsce nadal będzie rosła,

Podtytuł Rozwój rynku płatności mobilnych w Polsce. Perspektywa konsumentów, dostawców i akceptantów płatności mobilnych
Autor Artur Borcuch
Rok wydania 2016
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 296
79.00 55.30
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
55.3
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-604-8
We współczesnym zdigitalizowanym świecie mobilność staje się coraz ważniejszym elementem codziennego funkcjonowania człowieka. Smartfony stały się wszechobecne, a konsumenci coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, które pomagają im w życiu codziennym. Coraz więcej osób korzysta z mobilnego dostępu do usług bankowych. Część z nich zaczęła używać smartfonów jako instrumentów dokonywania płatności mobilnych. Telefonem komórkowym można płacić za parking, bilet na koncert, przejazd tramwajem czy zakupy.

Na świecie realizowanych jest ponad 160 projektów dotyczących płatności mobilnych. Krajami, w których z powodzeniem funkcjonują m-płatności są Japonia, USA, Francja oraz Kenia. Z kolei najbardziej znanymi na świecie systemami m-płatności są Google Wallet, Isis, Payforit, PayPal, Apple Pay, Samsung Pay.

Polacy chętnie korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych, ale również za ich pomocą coraz częściej robią zakupy. Liczba użytkowników m-płatności w Polsce nadal będzie rosła, co ma związek z wygodą i łatwością w dokonywaniu m-płatności.


Ta książka jest bardzo ciekawą i obszerną rozprawą badawczą o innowacyjnych instrumentach płatniczych. Autor podjął się ważnego tematu, do tej pory w niewystarczającym stopniu rozwijanego, a przed sferą m-płatności stoją istotne perspektywy rozwoju. Jak wykazano, m-płatności to kolejny, nieuchronny etap rozwoju płatności elektronicznych.
Z recenzji Prof. dr. hab. Dariusza Dziuby, Uniwersytet Warszawski

Wstęp 7
Uzasadnienie podjęcia tematu 7
Cel pracy i hipotezy 9
Struktura pracy 10

Rozdział 1
Technologie mobilne wyznacznikiem rewolucji informacyjnej XXI wieku 13
1.1. Rewolucja informacyjna a rozwój technologii mobilnych 13
1.2. Negatywne skutki rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem technologii mobilnych 37
1.3. Nowa ekonomia instytucjonalna a koszty transakcyjne technologii informacyjno-komunikacyjnych 44

Rozdział 2
Istota płatności mobilnych 51
2.1. Źródła powstawania płatności mobilnych 51
2.2. Definiowanie płatności mobilnych 57
2.3. Modele biznesowe płatności mobilnych 75

Rozdział 3
Rynek płatności mobilnych 91
3.1. Światowy rynek płatności mobilnych 91
3.2. Płatności mobilne w krajach rozwijających się i rozwiniętych 105
3.3. Płatności mobilne w Polsce 111
Rozdział 4
Empiryczna analiza rynku płatności mobilnych 131
4.1. Założenia metodyczne badania rynku płatności mobilnych 131
4.2. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród użytkowników płatności mobilnych 140
4.3. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników dostawców i akceptantów usług płatności mobilnych 218
4.4. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród ekspertów 225
4.5. Podsumowanie - interpretacja wyników badań i rekomendacje 227

Zakończenie 231
Bibliografia 235
Spis tabel 249
Spis rysunków 253
Spis wykresów 255
Załączniki 261

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku